torsdag 6 maj 2010

Fixardag!

Jag har en jätte duktig man....när han sätter den sidan till...han var min egen lilla hantverkare här hemma igår.
Vi fixade här hemma...jag pekade och Stig spikade eller borrade...vi satte upp vinställ, tavlor, hyllor och allt annat som vi inte fått upp ännu...äntligen är här klart! Det enda vi fattas som vi ska köpa nu är ett skrivbord i "datarummet"...så vi får upp allt på sina platser från pärmar till laptop och allt annat där inne...hatar när jag INTE har koll på mina saker och måste leta i kartonger, så det får bli snart för annars får jag spel. Så fint vi har fått i vår lya nu...jag älskar det...vi trivs såååå bra allihopa!
Min kära svärmor kom in en runda vid middagstid då hon hade lite ärende att uträtta i Hässleholm...vi åt pannkakor till lunch, sen körde vi till Maxi och handlade hem lite av det viktigaste till kylen + fika till Nellies utflykt med skolan idag...Stig skuttade inom Elgiganten och köpte en kabel vi behövde till hemtelefonen för att kunna ha den i hallen som är huvudjacket och det enda jack där faktiskt är ton i.
När vi kom hem satte vi oss med Nellie som redan satt så duktigt och gjorde sina läxor...farmor hjälpte henne lite med det hon kände sig osäker på. Jag tycker Nellie har mycket läxa för att bara gå i 4:an men det kanske var 4-5 läxor i veckan man hade när man var så gammal?! vad vet jag?! jag har glömt bort det...eller är skolan tuffare idag?
När Marianne kört hem framåt eftermiddagen badade jag med Nova i badkaret...hon älskar det! Hon satt framför mig med sina knubbiga ben och sin lilla späda kropp och plaskade febrilt i vattnet... sen blev det samma liv när vi skulle gå upp ur badet som sist...hahahah...vråååål med STORA krokodiltårar! Tur man har ett barn som älskar att vara ren i allafall...hon njuter av vattnet och älskar när man schamponerar hennes hår....hon lutar huvudet bakåt och skakar av sig vattnet hon får i ögonen...hahaha du underbara barn!
Mys i soffan till Anna Anka...jag satte mig vid datorn, jag tog laptopen och hade den i knäet i soffan så jag hade mys med Nellie ändå....för jag har lite svårt för den damen...inte alls min typ av människa att tycka om...Därför fick Nellie titta på programmet själv, jag orkar inte med henne och hennes otrevliga sätt att vara...konstig människa! "And don´t fuck up" säger hon varje gång dom går ut från hennes kontor....nej du lilla Anna jag undrar vem f*n som fuckar upp varje dag...
Nova somnade vid 19.30 helt utslagen...det händer så mycket för henne på dagarna så hon är helt slut på kvällarna...lilla flicka du har mycket att utforska innan du är klar med världens alla konstigheter som du kommer stöta på.
Stig var ute och körde motorcykel en stund med Mange och sen satte han sig med mig i soffan och pratade lite framför tv:n med massor av levande ljus tända...mysigt...avkopplande!
Jag var törstig...jag öppnade en öl...Stig tittade på mig med stora frågande ögon...ÖL??...något jag aldrig dricker i vanliga fall mer än när man är ute...JA en öl var jag sugen på...den var god...riktigt god faktiskt. Det var längesedan, den släckte törsten och sen var jag nöjd.
Klockan sprang fort iväg till 23.00 och jag gick in och la mig i sovrummet och tittade en liten stund på tv innan jag somnade...Stig låg kvar i soffan och tittade på tv...jag har inte hört när han kom in och la sig....det var nog ölen, hahahahahahha....

2 kommentarer:

  1. Flitig besökare på din sida och här har min dotter 3-4 läxor i veckan och hon går i 1:an, puhh tycker det är allt för mycket de är ju bara barn en gång i livet och jag kan absolut inte komma ihåg att man hade så mycket när man gick på lågstadiet. ha de bra! // Hanna

    SvaraRadera
  2. Hejsan Hanna!

    Vad glad jag blir att du följer min blogg...alltid kul med följare ; )
    Ja det är inte klokt att det ska vara så MYCKEt skola för dom i låg och mellan stadie man tycker det blir tillräckligt jobbigt i högstadiet och gymnasiet för dom...stackare!
    Tack för du läser min blogg!

    Ha det bäst! // Helle

    SvaraRadera