onsdag 19 maj 2010

Långrunda med älgakliv....


Jag vaknade med världens träningsvärk i morse...fy för katten vilken runda jag och Caroline och Nova gick igår...tror den är runt 1 mil lång...Caroline trampade på med sina låna älgaben och var ute och gick med mig kändes det som...jag brukar gå fort, men Caroline gick verkligen fort...hon gick med vagnen och var några steg före mig hela tiden så vi fick nästan skrika till varandra när vi pratade...efter ett tag saktade hon ner tempot och jag hann i kapp henne.
Nova satt så förnöjt i vagnen och hade sommarhatt på sig och slapp åkpåsen som man inte kunnat ta bort förren nu...det dröjde inte många minuter innan hon sov så gott i vagnen och sov hela den långa rundan.
Vi ska ut och gå i kväll igen har vi bestämt oss för, det är jätte skönt om man bara har rätt skor och en vattenflaska med sig...
I går var jag så törstig så vi fick gå inom Kvantum och köpa en Loka + att Caroline behövde ha lite handlat hon också...(detta på vägen hem)
Caroline köpte en "proteinare" som hon slök...nyttiga flicka...medans jag ställde mig och plockade ner 4 choklad för 20:- hahahaha...vem var nyttigast?! Caroline eller jag?! Men vad? Kan man få unna sig lite sötsaker och pigga upp sig under promenaden?
Vädret höll i sig hela dagen och barnen njöt verkligen av värmen som hittat hit igen...det var nästan lite kvavt ute när vi var ute och gick...underbart!
Nu på morgonen stod termometern redan på 15 grader och det är så skönt ute...ännu en fin dag att få njuta av.
Till kvällsmat...rättså sent...åt vi kräftor och baguette jag värmt i ugnen, det var gott och mysigt.
Vi njöt av kräftorna till Desperate Housevifes och sen var det godnatt för Nellie.
Nellie hade fått så mycket färg i sitt ansikte igår så hon var röd om näsan och på kinderna.
När jag skulle gå in och släcka hennes tv på rummet efter hon somnat hade hon lagt en blöt handduk över ögonen som hon vikt så perfekt över sina små ögon och näsa...hon låg på ryggen och sov som en stock...jag knäckte mig och kallade på Stig...Nellie vaknade av mitt skratt och undrade vad som var så kul?! Underbara påhittiga flicka...hon var varm i ansiktet sa hon.
Jag tog handduken och hon somnade om igen...
Idag ska jag köra mamma till CSK där hon ska få droppar i sina ögon för sin kommande starroperation...man får inte köra hem själv efter detta så jag får bli hennes privata chaufför idag...vi ska inom babyproffsen och köpa nya refiller till blöjspannen och eventuellt strosa lite på stan...får se vad tiden och pengarna säger.
Jag är ALDRIG i Kristianstad och handlar, vet inte varför? men det blir liksom inte av...lite synd, för dom har ju en hel del fler roliga affärer som inte vi har i Hässleholm och det tar ju bara 20 minuter dit...jag var alltid där och handlade förr men nu orkar jag inte köra dit. Lite bekväm har man blivit när man har småbarn igen...tyvärr!
Nova och Stig sover fortfarande och jag har precis skickat Nellie till skolan, nu ska jag duscha sen ska jag nog krypa ner en stund till och mysa i min underbart sköna säng....

Grannens trädgård är så fin och ompysslad...riktigt sommarfin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar