tisdag 18 maj 2010

Friidrottsdag..med hopp om fint väder hela dagen!


ÄNTLIGEN!
Solen strålar där ute på en nästan helt molnfri himmel och det ser ut att bli fint väder idag...det visar att det kan bli upp till 18 grader, så det får man väl buga, bocka och tacka för...har varit tråkigt väder länge nu så vi behöver varenda solstråle som letar sig genom molnen och vill ge oss lite värme och liv här nere på jorden. Eller rättare sagt här nere i skåne...för norrland och mellan Sverige verkar ju ha riktigt varmt och skönt...fuskigt! Vi träffade kusin Hannes igår på Michells fotbollsträning, eftersom han spelar i det andra laget mot Michell (HIF båda två)...han blev så glad att se oss...som vanligt. Han dök ner i vagnen och kramade om sin lilla minsting kusin...det är verkligen mys på allra högsta nivå när dom träffas...Det blev prat direkt om att Nova skulle sova hos dom om 2 helger..när jag och Nellie ska till Liseberg med Hyresgästföreningen här på gården lördagen den 29 Maj...hahaahaha han är så glad att hon ska sova hos dom...och i 2 nätter också...det är stort för honom...vi ska lämna henne fredag kväll innan hon somnar (eftersom vi åker 07.00 på lördagsmorgonen) sen ska vi hämta henne på söndags förmiddagen (för vi kommer hem vid 23.30 tiden ca) så det blir verkligen lång tid Nova får ha mys med både Wiktor och Hannes...Jag vet att hon kommer ha det såååå bra och bli såååå bortskämd hos min bror med familj! Stig blev lite bitter att dom la denna resan på hans jobbehelg, han älskar ju Liseberg...men man kan ju inte vara med på allt så detta året blir det inget Liseberg för honom...sorry! Det ska bli en mysig dag där Nellie får ha sin mamma HELT FÖR SIG SJÄLV vilket jag tror både hon och jag behöver (blir inte så mycket av det sedan lillasyster kom)...det ska bli jätte mysigt! Vi är många som ska åka...tror att bussen var full nu så det blir verkligen ett glatt gäng som åker från Södergården den dagen för att ha en underbart trevlig dag i Göteborg. Det är väldigt kul att dom gör dessa resorna 1 gång per år för oss...50 kronor för bussresan (endast vuxna betalar, barnen är gratis) + rabatt på inträdet...det kommer man f*n inte billigare undan om man hade kört upp själv...sedan får man stå för allt inne i parken själv givetvis...vi har varit på Bonbon land i Danmark tidigare + Liseberg...sedan har vi ju bott här i från i 2 år så då har vi missat resorna dom gjort. Men nu är vi tillbaka och kan ta del av detta igen! KUL!Idag ska Nellie ha friidrottsdag med skolan så det var liten matsäck att packa...mest kakor tyckte jag hon stoppade ner...skolan bjöd på korv med bröd sa hon så 2 festis och godsaker var det som åkte ner i väskan...jag packade ner regnjacka men hoppas verkligen att hon inte behöver använda den...det visar regn vid 13 tiden men sen visar det fint i en senare i eftermiddag...så jag hoppas dom fjuttiga regnmolnen hoppar över Hässleholm och tömmer sig någon annanstans.Idag kommer gubben hem...nu har det gått 1 vecka igen sedan jag körde honom till Örkelljunga och han skulle köra ner till Holland...detta är INTE klokt alltså...vi är inne i mitten av Maj och vår stora flicka fyller 11 år på söndag...Herregud vad tiden den går! Ska förbereda till kalaset som vi ska ha på söndag nu i veckan...det ska handlas och det ska bakas...för det blir fullt med gäster och det ska bjudas på mat...puh! Tur jag har en underbar svärmor som är så duktig och hjälper mig med det mesta av det...vi tar lite av varje så blir det jätte bra...En dusch...lite kläder...och frukost i den lilla (stora) magen, sen ska jag stoppa lillan i vagnen (när hon behagar vakna) och gå en riktigt lång runda medan vädret är så här fint!

1 kommentar: