söndag 2 maj 2010

En alldeles lagom lördagskväll med mina prinsessor i min närhet!

En superglad flicka som älskar att bada...
Kul att bada....Vaknade till en klarblå himmel...underbart...det gör en genast på bättre humör än vad gårdagens väder bjöd oss på...regn och blåst och gråmulet väder hela dagen...att det kan från ena dagen vara regn och trist till nästa dag alldeles underbart väder med sol.
Nellie ringde igår och ville hem, så jag fick kasta mig i bilen med Nova och hämta upp henne precis innan vi skulle bada...typiskt...men jag blev glad att hon ville hem så det gjorde mig faktiskt ingenting.
Jag badade Nova när vi kom hem igen....satte henne i badbaljan i stället för jag orkade inte krångla med att vi båda två skulle bada...hon fullkomligt bara älskar att bada denna lilla donna...precis som hennes storasyster gjorde när hon var liten. Efter ett högt gallskrik för hon ville bada mer och stora tårar på kinderna lugnade hon sig till slut när hon fick min nyckelknippa (som hon älskar) att leka med...På med en ren pyjamas + blöja och sen var det dags för välling innan hon totalt deckade i sin spjälsäng och sov resten av natten...Nellie var ute och lekte med Julia en stund, men kom rättså snabbt in till mig igen...hon ville ha lördagsmys med sin mamma sa hon, så hon kröp upp i soffan hos mig...Åhhh du fina flicka jag är så glad jag har dig...som hjälper mig med din lillasyster och mycket annat när jag behöver den hjälpen! TUSEN TACK Nellie jag älskar dig så mycket och är så oerhört stolt över dig!
Med lite zappande på tv:n till lösgodis, chips och cola...slutade det med att vi stannade på 1:an och tittade på Kvarteret Skatan " I nöd och lust"...fy f*n vad roliga dom är alltså...jag knäcker mig...underbar komik...alldeles i min smak! I LOVE IT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar