tisdag 25 maj 2010

Regnbågen är ett häftigt fenomen.....





I går när vi körde till Kristianstad för att Stig skulle lämna tillbaka Kenneths gortexställ han lånat när han kört motorcykel så var där en gigantisk regnbåge som prydde hela himlen...man såg den jätte tydligt...den var tjock och den gick hela vägen ner...vilken sagolik regnbåge...jag tror faktiskt aldrig jag sett någon regnbåge med så klara färger och som varit så så stor.
Bakom denna fantastiska regnbåge såg vi även en lite smalare regnbåge fast inte med så klara färger...det är så häftigt!
Stig frågade Nellie om hon visste vad som gömde sig i slutet på regnbågen och då svarade hon ja skatten pappa...och nu var där 2 skatter eftersom där var 2 regnbågar...kloka flicka det är så sant!
Stig satt i bilen och förklarade för Nellie hur regnbågen skapas och hur dessa färger kan bli på himlen efter regnet...jag har en klok och intelligent man som har så kloka svar på allt till sin flicka som undrar om mycket och frågar om mycket...som hon alltid har gjort och det är roligt att hon vill lära...
Det var en väldigt lugn måndag...jag och Martina var ute och gick på förmiddagen..vi stoppade Nova och Melwin i vagnarna och gick till Ö&B och handlade lite...en alldeles lagom promenad som slutade på Henkes kontor där Martina fick amma lilla Melwin som vaknat efter promenaden.
Efter vi suttit där en stund så gick jag hem med Nova som skulle äta middag och Martina gick hem till sitt...en jätte trevlig promenad med en underbar vän som sällskap...mysigt!
Efter middag kraschade både jag och Stig med Nova mellan oss i vår säng...inte ofta hon får ha sådant mys med både mamma och pappa...vi slocknade alla 3 och sov 2½ timme...jag vaknade till när Nellie kom hem från skolan...hon tittade in till oss, sen hörde jag hur denna duktiga flicka stängde dörren igen och fixade sig lite fika i köket...hon satte sig vid datorn en stund innan vi hade piggat på oss och kom upp till henne...
Framåt kvällen blev det turen till Kristianstad med denna imponerande regnbåge och sen inom Coop på hemvägen för att handla hem det nödvändigaste till idag.
Nova var jätte orolig och ledsen även denna kväll..svårt att komma till ro...för att sen vakna vid 23.30 och var jätte ledsen...lilla flicka vad är fel?!
Det slutade med att Stig blev kvar på soffan (han skulle ändå upp 05.00) och Nova fick somna om hos mamma i pappas säng resten av natten...jag bullade upp med kuddar och täcke så hon inte skulle ramla ner och sen har jag fått vyssja henne och stoppa in nappen i munnen X antal gånger hela natten...väldigt orolig liten flicka i natt...men som vanligt när hon slog upp sina ögon i morse var det samma glada lilla skit unge som tittade på sin mamma och sträckte armarna efter mig och ville komma upp...
Nu är det frukost som gäller...sen lite kläder...och lite tvätt som ska skötas.
Det har regnat i natt och idag blåser det en del och molnen ser mörka och tunga ut så vad som händer idag det vet i gudarna...tråkigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar