lördag 8 maj 2010

Idag kom ALLA (nästan)....

Nova har mys med Malin
Oliwers tur att rida på den populära hästen

Adina rider också på hästen Det är så konstigt...att man vissa dagar inte har ett dugg roligt att hitta på...man tycker dessa dagar är så tråkiga så man nästan går in i djup depression...medans andra dagar är där så mycket att göra att ...VIPS så var den dagen borta.
I dag var det en sådan dag för mig...den dagen då jag har haft häcken full med mycket besök...den ena avlöste den andra...Caroline hade sin systers lilla Jazmine hos sig för hon skulle sova hos moster i natt så dom tittade in för Jazmine ville se hur Helle bor...satt och pratade en stund innan dom gick in till sig igen. Sen ringde min mamma och frågade vad jag gjorde...hon ville titta in för pappa höll på att mäta till ny ytterdörr och nya fönster i deras tv-rum...det tyckte hon var tråkigt, så hon kom in en runda.
När jag och mamma satt i soffan och hade det mysigt med Nova ringde Malin och Danne för att titta inom med go kaka till kaffet...hahahaha...välkomna...välkomna!
När deras busiga små (snart 2 års) troll i stort sett hade vält klart hela vår lägenhet efter någon timmes lek på Novas rum med viss paus för middag och fika så var det dags även för dom att köra hem och tacka för sig...jag bugar och bockar och tackar för gott fikabröd...att Nova kunde somna med det livet det var här hemma det förstår inte jag...men hon sussade gott inne i sin säng.
När jag mer eller mindre precis hunnit stänga dörren efter dom och vinkat hejdå, så ringde Lollo och ville komma upp och ventilera lite saker med mig....hon var lite deppig och behövde råd och stöd...välkommen även du min lilla vän...Smilla och Freja var inte sena med att följa med sin mamma för att turas om att konka runt på Nova och hålla henne sysselsatt med både det ena och det andra...kul!
Efter Lollo gått ringde telefonen och det var Virre som ville snacka lite...jag hade henne på tråden under tiden jag matade Nova med kvällsmat och gjorde mat till oss andra samtidigt...Käre tid...denna dag har verkligen gått i ett...
Konstigt att vissa dagar blir det bara så...häcken full helt enkelt...sen är där dagar där man bara sitter på häcken och har absolut ingenting att hitta på....
Ett bad för Nova sen lördags mys i soffan, för nu orkar jag minsann inte mycket mer idag med tanke på vilket ståhej det varit här hela dagen...

TACK ALLA FINA VÄNNER FÖR JAG HAR ER...NI ÄR ALLA VARMT VÄLKOMNA PRECIS NÄR NI VILL...



4 kommentarer:

  1. Snyggefotot... NOT =( Men mina änglars foto är goa fast de inte är stilla i två sekunder ;)Förstår du att jag kallar dem vivelvindar =D
    Hoppas det inte tog för lång tid att städa
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hahahaha...ja virvelvindar är precis RÄTT ord för dom 2 små liven ; )
    Ja jag tog dom snyggaste fotona...inkluderar dig ; ) du är alltid fin gumman.
    Nej städningen gick fort...satte på turbon sen var här lika blåst igen.
    Ses snart igen hoppas jag!

    Pyzzen och kjamen

    SvaraRadera
  3. Vänta bara du till din lilla ängel skiftar form ;) Tror till och med att hon har potential att matcha A & O hihihihi. Orkanen Nova o virvelvindarna Glader hahaha låter som ett band =)
    Kram o puss i ljumsken vännen!

    SvaraRadera
  4. Hahahahha....ja det är närmare än man tror...snart står vi också där och får hålla i platt tv och spärra alla lådor för saxar och knivar ; )
    Bra namn på våra fina barn tycker jag...hahahah..: )
    Fortsatt trevlig helg....

    Pyzzen...

    SvaraRadera