lördag 15 maj 2010

En trasig ruta som ska lagas....


Vår dator kommer nog krascha vilken dag som helst...fläkten går hela tiden...och då menar jag högt...riktigt högt...den stackars datorn jobbar på högvarv.
Det är inte omöjligt att den stänger av sig 3-4 gånger på en dag så man får starta om den...tror vi har fett med virus fast vi har virus skydd...Åhhh jag blir så ledsen om det är så, vi har definitivt inte råd med någon ny dator nu och det är faktiskt bara 3 år sedan vi köpte denna laptop så lite till vill jag den håller tack!
Får helt enkelt ringa något data snille som går igenom vår dator och fixar det som inte står rätt till med den...för jag har ingen aning hur man gör...
Fullt upp som vanligt fast ändå inte...det är väl konstigt...man tycker man har att göra och det har man i hemmet ALLTID...fast sen kan ändå dagarna vara såååå tråkiga och man tycker det händer inget speciellt.
I går körde jag och Nova farmor till Klippan så hon skulle slippa ha sin bil ståendes hela helgen där...dom var 30 stycken som skulle åka på bowling SM i Skövde...trevligt! Marianne hade stått och fixat mat till dessa 30 personer och dessa aluminiumformar fulla med god mat och bröd och allt möjligt skulle med i bilen... Till slut när klockan var nästan 12.00 körde vi från Jättegatan till bowlinghallen i Klippan för att lasta av en farmor med massor av mat....
Jag beundrar denna kvinna som ställer upp med ALLTING till allt och alla både på jobbet och privat...tur vi har en sådan snäll farmor/svärmor/mamma som är så underbar och bäst.
Det var en rättså tråkig dag igår annars...var och hämtade ett av garage fönsterna från huset som jag körde ut till Stoby med...Andreas skulle lämna in det hos glasmästarna då hans lilla son Wiktor råkade kasta en snöboll igenom det i vintras så det var bara att ersätta det så det var helt nu när ägaren ska sälja sitt ruckel till hus...PATETISKT! Vi bodde i huset i nästan 1 år och när vi bodde där hände det verkligen INGENTING med huset...det bara lovades och lovades att det skulle fixas saker både invändigt och utvändigt...men ingenting hände...vi betalade full hyra till honom på 7000 :- varje månad + sopor och vatten och allt annat som hör hus till...pellets är inte billigt och det blev mer än vi räknade med eftersom det blev en så lång och kall vinter. Det skylldes både på att det var för dåligt väder för att jobba ute på huset eller att det inte fanns tid att komma och fixa det som inte var klart där inne...men just i samma sekund som vi lämnade detta mögelhus så finns det helt plötsligt tid till att hyra skyliftar så man kan måla huset klart och då är det inte speciellt viktigt att regnet öser ner på en eller ha tid att börja renovera insidan FÖRE vi ens har tömt klart huset...man kallar även dit hela tjocka släkten som ockuperar huset samma helg vi ska flytta ut...är det klokt? vi fick knappt plats med släpet på uppfarten för alla som var där och skulle fixa hej vilt och sen har man mage att pipa på ett litet fönster som råkade gå sönder...när garaget ändå är så fallfärdigt att det nästan rasar av sig själv om det skulle bli lite blåsigt ute...men vi förstår att det ligger bitterhet bakom detta att vi flyttade...och fömodligen har man inte råd att ha kvar huset nu eftersom man har så mycket andra skulder runt omkring sig + ett eget stort hus som man hela tiden bygger nya projekt på...så därför är det snabba ryck som gäller att sälja skiten så det inte går till kronofogden...så är det vi vet det och jag önskar honom lycka till med sitt hussäljande!
Men som min bror sa...- Har mitt barn tagit sönder något, ersätter jag det givetvis...jag behöver inte vara lika småaktig som han varit mot er...och det är sant...EN JÄ*LA PAJAS är vad han är och kommer alltid att vara det...vi är verkligen besvikna på hans sätt som han har betett sig mot oss...men som jag sagt innan och som jag säger igen det är KARMA, han kommer bita sig själv i svansen en dag och jag hoppas verkligen han förlorar åtskilliga pengar på huset som han lagt ner i renoveringen på det huset...det är MYCKET pengar han har renoverat detta hus för...det är total renoverat med alldeles nytt kök, nytt badrum, ny el, nya väggar, nya golv, nytt tak på utsidan och nya fönster över allt i huset...men han glömde visst bort att ta bort möglet från huset och han kommer inte gå därifrån med något gott samvete när han sålt det huset...men det gör vi för vi har i allafall varit ärliga och gjort rätt för oss under den tiden vi bodde där....
Mamma hade lika tråkigt som jag hade så efter jag handlat lite blöjor och fyllt upp min kyl och frys så kom hon in och hälsade på...pappa jobbade i trädgården och har beredskap så hon tyckte det var tråkigt hon också...vi satt och tjabbade lite innan hon körde hem igen.
Nellie hade fullt upp med alla sina kompisar så henne såg jag inte röken av på hela dagen...hon kom in först vid 20.30 och då dök Stig också upp lite efter det för att mellanlanda på lite mat och packa om väskan så han kunde köra till Sturup i morse 05.00 det blev en liten visit i sin säng innan han körde igen...jag har inte hört honom så jag har nog sovit gott i natt...
I morse vaknade jag till värsta ösregnet vilket betyder att det inte är väder att vara ute och gå i, så jag ska städa och bädda rent och tvätta lite...sen får vi se vad resten av dagen har att ge....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar