tisdag 11 maj 2010

Var tar veckorna vägen?...det går fort...tisdag-tisdag...

Ett kvällsbad, det är mysigt...
Mys med storasyster i soffan efter badet
En nybadad kicka som INTE vill sova Jag förstår inte riktigt hur människor som knappt har råd att försörja sig själv och sina barn hela tiden har råd att skaffa nya saker?! Kan någon berätta för mig hur den ekvationen går ihop?! Jag står med vidöppen mun (som en fågelholk) och bara gapar när jag får höra sådant...helt fantastiskt faktiskt...man skulle kanske gå någon typ av lektion och lära sig hur det går till...för jag vill också ha nytt i mitt hem...fast jag har inte råd med det stup i kvarten. Vi har 2 inkomster men har ändå inte råd...så det är helt otroligt vad en del dom kan, jag är imponerad!
Stig har åkt igen...1 vecka själv igen utan honom...själv med flickorna...japp det är bara att gilla läget...ensamvarg 1 vecka igen...suck...
Det är en konstig känsla man har när Stig åker för jag tycker det är jätte skönt att vara själv men samtidigt väldigt ensamt...dom första dagarna är okej sedan kommer saknaden och tomheten....
Stig trodde kanske att han kom hem och var hemma onsdag kväll och hela torsdag på grund av att det är röd dag och klämdag på fredag...hoppas...hoppas...hoppas.
I går blev Novas sov tider lite rubbade så hon somnade vid 18.30 helt slut, jag försökte hålla henne vaken 1 timme till så hon kunde sova för natten...men icke...hon var jätte trött och hade inte sovit på eftermiddagen så jag förstod ju att hon INTE skulle sova för natten om hon somnade vid den tiden...mycket riktigt en liten spjuver tittade upp ur sin säng vid 20.30
Satte Nova i ett bad och som vanligt blev hon jätte ledsen när jag plockade upp henne ur badet...Nellie fick komma in och leka tittut med henne i badrummet när jag tog på pyjamas och ny blöja...då blev hon glad igen...hon älskar sin syster...du fina storasyster du är så duktig....tack för du finns i mitt liv och hjälper din mamma med din lillasyster och allt annat du börjat bli så duktig med här hemma!
I dag ska Nellie ha orientering i skolan och det ska regna hela förmiddagen, stackars barn att yra runt i en skog med karta och kompass och vara glada om dom över huvudtaget hittar hem igen...hahahaha...jag vet precis hur det var när man sprang där i skogen över stock och sten med kartan och vred och vände på den och förstod förmodligen INGENTING.
Barnen är lediga torsdag och fredag så det blev en kort vecka detta...skönt. Nu är det 1 månad kvar till skolavslutningen sen är det sommarlov...slippa läxor, slippa gå upp tidigt...skönt ska det bli....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar