fredag 21 maj 2010

En långrunda till...med blåsor och allt!

Ny runda idag Hässleholm-Tormestorp...pust! Annika, jag och Nova traskade på...det var så varmt och kvavt så svetten trängde fram i pannan även denna gång...Ingen dålig runda Annika drog ut mig på...givetvis hade jag ju valt helt fel skor eftersom jag fick skoskav av mina löparskor när jag och Caroline var ute och gick...och har nu dragit på mig ytterligare nya blåsor UNDER fötterna också..på trampdynorna...Aj aj aj aj! Nu kan jag snart inte ha på mig några skor alls...snyft! Detta måste ju betyda att det är en dum idé att ut och gå?! Eller är det bara jag som inte har haft tillräckligt bra skor på mig?! Jag tror på det första...hahahaha.
Ja man ska väl få utstå allt detta om man ska försöka gå ner några gram (för mer kommer det inte bli) innan Thailandsresan i september...suck! Jag har förstått att det inte blir någon slimfit kropp till beachen 2010 i allfall...så nu tar vi och riktar in oss på nästa mål...september...Thailand!
Lite ärtsoppa och smörgås till middag och sen total kraschade jag med Nova vid 14 tiden när jag legat och lyssnat på ösregnet och åskan som verkade hålla i sig flera timmar idag...vi sov till klockan var 16...underbart...
Jag drömde mycket under dessa 2 timmar och det är ju som vanligt dom mest snurrigaste drömmarna man får till...jag var i Florida och körde Harley Davidson med Nellie...var resten av min familj var förmäler inte historien...min mamma och pappa kom dit med presenter (kanske för Nellie fyller år på söndag)...jag körde och krockade med någon bil under en bro...ja det var hel skruvat....hahahaha.
Stig blev hemma med Nova när vi piggat på oss...och min andra kloka dotter följde med sin mamma till Coop för att handla hem lite fredags mys och annat nödvändigt ont, 400 kronor så där bara..knappt 2 påsar fulla...jag HATAR att handla för det blir alltid så jä*la dyrt! Mat är dyrt!
Nu är man även tillbaka med blöjor och 30 liters välling paketen...det ska vara våtservetter och allt annat som kommer till..ja det tar faktiskt på pengarna med små barn...
Nellie har precis skuttat ut och lekt en stund med Hanna och Ida som ringde hit...Jag och Nova ska göra oss färdiga för kvällen...Nova med ny blöja och pyjamas, sen är det snart natti natti för den donnan...jag ska lägga mig i ett bad och njuta av ensamheten när hon har somnat och Stig är iväg med sina kompisar så det blir fredags mys mest själv idag...men jag klarar mig och jag tycker det är skönt att få göra vad jag vill...
I morgon vankas det bullbak till kalaset och även ett snabb besök på stan för en liten paket till vår snart 11 åriga dotter som fyller år på söndag...
Jag kan inte förstå var tog dessa åren vägen...jag minns det som igår när hon kom upp på min mage söndagen den 23 maj 1999 klockan 05,56 på pingstdagens morgon...en liten fågelunge på 3005 gram och endast 47 cm lång...ja nu står hon här och väger nästan 40 kilo och är snart 1.60 lång...fortfarande väldigt lång och smal...men 11 år gammal...vår lilla älva till dotter håller på att bli en stor älva nu...just precis en stor älva som snart släpper taget om sin mamma...släpper handen och klarar sig helt på egen hand...hjälp! VI ÄLSKAR DIG !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar