måndag 10 maj 2010

Idag har jag kelat liten bebis....mysigt!

Henke, Melwin, Martina & Nova har mys
En glad Nova som busar på golvet
Melwin 10 dagar gammalEfter en ½ sömnlös natt kände jag mig ändå rättså pigg idag...fast jag fuskade lite och somnade om 30 minuter med Nova när hon tog sin lilla förmiddagsvila...mina små blå behövde nog lite mer sömn trots allt...gruset fanns där och den lilla stunden gjorde att jag blev pigg igen...inte mycket man behöver.
Jag och Stig stekte upp lövbiff till middag som jag köpte på Netto för ½ priset...dom var riktigt stora och riktigt goda...gäller ju att passa på när det är ½ priset på kött...inte så värst billigt annars.
Martina min fina lilla vän ringde och ville umgås lite idag så jag packade in Nova i bilen och körde hem med present till henne och Melwin...stor kanelbulle och en god kopp te serverades...mmmm helt i min smak....
Lilla Melwin är så liten...så jätte liten känns han och Nova blev helt plötsligt så stor, ja hon kändes verkligen stor i jämförelse med honom...tänk vad 8 månader exakt på dagen kan göra...
Satt och tjabbade i någon timme innan jag körde hem med en trött men belåten liten flicka som inte sa mycket (som vanligt)...hon lekte med presentpappret och snörena länge på golvet...hon är så duktig vår lilla prinsessa hon är alltid nöjd och glad!
Nellie är ute och leker och jag ska alldeles snart natta vår lilla skatt för natten...hon är trött nu och ska dricka sin välling för att sen sova gott med en mätt mage hela natten....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar