lördag 1 maj 2010

En slappedag med en liten promenad....

Idag har jag fått tvinga ut mig själv genom dörren med Nova i vagnen...jag var inte alls sugen på att ens röra mig ur fläcken denna dag, men lite syrerikare luft behövde vi än den man har hemma mellan 4 väggar...så jag traskade på i blåsten och lillprinsessan tjöt av glädje i vagnen, hon älskar när det blåser luft i ansiktet på henne. Jag hoppades vi skulle klara oss utan att det började regna..molnen låg tunga över Hässleholm, men jag trotsade vädret och gick ändå...
Vi gick inom kyrkogården där jag inte varit på ett bra tag (skäms på mig) och tittade till min älskade farmor och farfars grav...den lilla porslins nallen med vingar (som Nellie satt där) var borta från gravstenen...jag blev ledsen...men när jag tittade bakom gravstenen så låg den där och tittade bedjande med sina fina nalleögon på mig att jag skulle lyfta upp den igen..vilket jag gjorde...jag borstade av den det värsta gruset och satte den till rätta så den kunde vaka över stenen och min farmor och farfar igen...precis som den gjort sedan farmor dog sommaren 2006. Nallen började blekna i sina färger..det syntes att den har suttit där på stenen sedan Nellie satte dit den bara lite efter gravstenen kom upp...det är några år...rättare sagt 4 år den 14 Juli sedan min kära farmor lämnade mig..oss..för att äntligen återse farfar igen. Saknaden efter min farmor är väldigt stor, hon betydde fruktansvärt mycket för mig...min farfar likaså fast honom fick vi inte behålla lika länge tyvärr...han dog 2 dagar innan min 13 årsdag. Kyrkogården var väldigt fin, nu när allt börjar blomma ut...blommor och buskar har antingen redan blivit gröna eller håller på att blomma ut. Det var mycket nysatta blommor som prydde gravarna med alla dess olika färger, väldigt vackert!
Jag traskade vidare och läste lite på andra gravstenar innan jag gick vidare upp till Coop för att handla hem lite snask till i kväll...
Nellie är i Stoby, hon följde med Wiktor och Hannes hem vid middagstid idag och jag vet inte om hon kommer hem eller ska sova där, så jag förbereder mig på en kväll med bara Novamys..
Nu ska jag tappa upp ett bad till mig och Nova och sen blir det myskläder för min del och pyjamas för hennes del...för nu ska jag inte ut mer idag...nu är det slappelördag som gäller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar