måndag 17 maj 2010

Loppis på Hässleholmsgården...

Det verkar som vi i skåne aldrig ska få någon sommar...uppåt landet har det varit klarblå himmel och upp till 25 grader...suck...var tog sommaren vägen för oss här nere i söder?
Gårdagen var så kall, blåsig och regnig...inget kul alls. Inte en sol som vill visa sig i närheten av oss...det är bara grått, kallt, regnigt på oss här nere...stackars oss...
Vi bestämde oss för att köra på loppmarknad på Hässleholmsgården när flickorna vaknat till liv...Nova sov banne mig till 09.45 och då hade jag varit uppe länge och fått allt fixat som skulle fixas....vi 2 gick in och väckte Nellie som ville dra sig lite till...klockan 10.30 gick jag in och sa att hon fick gå upp om vi skulle hinna det vi skulle göra...Vid 11.30 satte vi oss i bilen och körde först upp på Coop för jag ville bli av med alla pantflaskor som bara står och skräpar här hemma...så fick vi lite extra lösa pengar i plånboken om vi skulle hitta någonting på loppisen...
Det var inte mycket loppisen hade att ge, fast det är rättså kul att bara gå där och studera människor och vrida lite på prylarna som ligger där och väntar på att bli sålda för en billig peng.
Det luktar speciellt på loppisar...allt gammalt skit som ska säljas...som legat nerpackat i en källare...som helt plötsligt ska få se dagens ljus igen och för att åter blir nerpackat om man inte får det sålt...ja det är så det är, för inte slänger folket sitt skit utan då packas det ner igen med förhoppning att man kan sälja det på nästa loppis eller blir det bara liggandes där igen...
Ja gott om skit är där på sådana ställe...vi hittade ingenting vi ville ha....Virre och Helen hade varsitt stånd som dom tappert stod vid från 11-15...vet inte hur mycket dom fick sålt för, men förra gången dom stod där hade dom sålt för några hundralappar var och tjänat en slant...kul!
När vi kom hem gjorde jag lite pannkakor till oss och sen for Nellie ut igenom dörren...Ida och Hanna ville hitta på någonting...Nellie skuttade hem till dom men efter ett tag kom dom hem till oss istället och vi satte oss ner i soffan och hyrde en film på boxern. Det var så tråkigt väder ute, så något kul fick man ju göra...vi plockade fram lite dricka och lite kex sen hade vi mys på allra högsta nivå. Vi tjejer...Nellie, Ida, Hanna, Nova och jag...
Även mamma hade svårt att få denna söndag att gå så hon kom in en runda och sa hej...lämnade kläderna hon köpt på Gotland. Vi tjabbade lite om allt och ingenting...mamma och pappa var också på loppisen och mamma hade hittat något skit hon fick med sig hem...typiskt henne.
Tjejerna lekte till klockan var 20.00 sen var det dags att tacka för denna dagen innan det var dags för kvällsbad och fortsatt mys framför tv:n...
Vädret är skit...Stig är inte hemma...vid 22.30 när jag njutit klart av tystnaden och lugnet och barnen sovit någon timme och jag höll på att somna i soffan så stängde jag tv:n som jag knappt hört för volymen var så låg...då gick jag in och la mig för att sova för natten...jag somnade direkt men har sovit väldigt oroligt hela natten och Nova har tappat nappen och mest bara bökat framåt små timmarna. Ja varje natt kan ju inte gå som en dans och denna natten var en sådan där dansen blev avbruten stup i kvarten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar