måndag 17 maj 2010

Utvecklingssamtal och en stjärna i kanten...kul!



Idag gick jag med pyjamas till klockan var 10.30 innan jag överhuvudtaget orkade masa mig in i duschen...det är så skönt att bara få vara och slippa piffa upp sig varje dag...fast till slut orkade jag inte sitta och "löka" längre så jag fixade mig. Nova sov länge idag också, hon var nästan 09.30 när hon vaknade...kanske för hon sovit lite oroligt i natt..
Mamma kom in efter middag för att hjälpa mig med Nova när jag skulle på utvecklingssamtal med Nellie i skolan klockan 14.00
Det var ett bra samtal, Nellie var duktig i skolan och hennes små "myror i brallan" hon haft tidigare hade försvunnit...hennes "tonårs fasoner" som Peter kallade det var också som bortblåsta...hon jobbar på bra på lektionerna och är jätte duktig! En jätte stor guld stjärna på himlen till dig vår fina flicka...du gör mamma och pappa väldigt glada när vi får höra sådant! Det är faktiskt en hel del framsteg även här hemma som vi inte får glömma att berömma henne för...det känns skönt att det går åt rätt håll. Det är en tuff ålder...framför allt när man är 11år och redan är som en tonåring i sitt sätt...det är en tuff tjej som har en vilja av stål...men det har även hennes mamma och pappa och i slutänden är det ändå vi som vinner...så striden (om man kan kalla den det) håller sakta men säkert på att ebba ut vilket blir bra både för Nellie och för oss...Eftersom vi har en sådan förnuftig dotter så börjar hon se saker med andra ögon...lite lättare...lite mognare...vår flicka börjar bli stor så är det, vi har förstått det nu.
När jag kom hem hade mormor och Nova haft bus och lek hela tiden jag var borta så vår andra lilla solstråle till barn var helt enkelt slut...det behövdes bara en torr blöja...en napp...en snuttefilt och givetvis sin säng sen sov hon på 2 minuter.
Nu ska jag slänga mig på soffan och zappa lite på tv innan klockan blir 18.00 och vi ska gå till affären med Caroline när Michell ska på fotbollsträning...

En utmattad liten donna efter mycket bus med mormor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar