tisdag 1 juni 2010

Syrénbuske till mamma & Farmor...det är kärlek det...

I går var det inte mycket som blev gjort...gick och segade hela dagen känns det som.
Jag klädde på mig först efter jag och Nova hade vilat oss mellan 08.00-11.00 det var skönt att somna om igen efter Nellie smitit iväg till skolan.
När jag väl orkat masa mig in i duschen var det lite middag till mig och Nova som stod på schemat...tråkigt att stå och göra mat till sig själv...men jag har ju vår underbara solstråle till dotter som middagssällskap och det fungerar ju det också.
Jag dammsög lite och plockade undan det värsta innan min svärmor kom in på ett litet besök till oss, hon hade ingenting för sig på sin lediga dag efter fotvården och hennes gubbe inte var hemma så hon ringde och frågade om hon fick komma...givetvis var hon välkommen som alltid.... En snabbhandling på Maxi då Nova tjöt av lycka när hon fick sätta sig i kundvagnen för första gången...jag trodde hon var för liten för det, men det fungerade faktiskt...hon satt och höll sig i stången så fint hela tiden och sprallade med benen, hon var som gjord för den platsen...DETTA ÄR LIVET för en 9 månader gammal trollunge...
Självscanningsapparaten var ju ett bra byte att tugga på under tiden farmor och mamma stoppade varor i vagnen...hahahaha tur hon hade något att underhålla sig med.
När vi stod vid potatisen och jag såg att nypotatisen var kommen blev jag sååå sugen så vi fick köpa lite "päror" och sill + gräddfil...åhhh vad gott!
När vi väl kom hem så tillagade vi maten vi varit så sugna på...som jag åt massor av...jag älskar det...som vi njöt...vi kunde inte vänta till midsommar...vi fuskade...och det var underbart gott.
Nellie kom helt plötsligt hem med 2 stooora buketter syrénbuske...såååå gott det doftar...farmor fick en bukett och jag en som försenad morsdags present...TACK VÅR FINA FLICKA! Tjejerna hade varit ute på lekplatsen och klippt i buskarna (som man inte får göra, och som dom vet...) men måste man ge sin mamma en fin bukett så måste man få begå ett litet brott ibland...Annika hade också fått en bukett fast dom tog från olika lekplatser så det inte skulle synas för mycket i buskarna, hahahaha klyftiga barn man har! Ni är förlåtna...
När Marianne körde hem vid 21 tiden var Nova helt slut... hon drack inte ens upp hela vällingen innan hon sov som en stock!
Nellie och jag var faktiskt också rättså trötta så det blev sängen med lite tv tittande innan vi också somnade.
I dag har Nellie och hennes klass + parallell klass cyklat från Hässleholm till Vedema det är 1 mil dit och 1 mil hem...Nellie var stolt hon orkade cykla 2 mil utan att bli trött...det hade varit en helmysig dag med fika och grillning innan dom kom hem till skolan igen.
Stig är hemma igen för att faktiskt vara hemma längre än 1 vecka eftersom han har bytat körning...inget mer Holland...inga fler helger mer än varannan söndag som han lämnar oss i sticket och det kan man ju faktiskt utstå...ÄNTLIGEN LITE MER TD MED VÅR ÄLSKADE SAMBO/PAPPA VILKET KÄNNS MYCKET BRA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar