söndag 6 juni 2010

Tjejkväll...precis vad jag behövde!

Mina fina vänner som gör en sådan mysig dag för mig...Malin & VirreGodisbordet....gott gotti gott gottVirres cykelnyckel hade hon ju tappat klokhuvudet och Malin hade ingen cykel så vid 17 tiden kom tjejerna och hämtade mig i bil istället...dom hade ordnat skjuts...Virres pappa Inge kom med sin stora van och körde oss till Finjasjön...Vi letade febrilt efter en ledig grill men det såg värre ut med det...ALLA grillar för allmänheten var redan tjingade...vi fick köa.... En del hade egna grillar med sig och det förstår jag varför...vill man inte sitta i kö i timmar så är det ingen dum idé.
Till slut när det var vår tur var vi jätte hungriga, men vi hade dämpat den värsta hungern med chips, öl, vin, cider eller grogg för den som ville ha innan vi kunde äta...
Jag drack 2 cider och 1 öl innan maten och bara njöt av min lediga kväll utan barn som annars tar upp all ens tid måndag-söndag i vanliga fall...
Virre och Malin hade tänkt på ALLT, det var så mysigt och så mycket folk som grillade och badade denna lördagskväll i Finjasjön.
Vi dukade med fin duk (ett lakan) trodde vi kunde tända lite ljus men det blåste tyvärr för mycket.
När klockan närmade sig 20.00 kom Inge tillbaka och hämtade oss, även han fick lite mat i sin mage...det vi inte orkade äta upp. Soptunnan...hahahaha.
Det var korv med bröd, potatissallad och kött, grönsallad...super gott!
Hem till Virre och duscha och fixa till oss inför uteserveringen på Harrys...det blev lite mer dricka hos Virre till hög musik och massor av tjejsnack innan vi trampade ner till Harrys vid 21.45 då Virre bokat bord till oss.
Mycket folk satt och njöt i den ljumma junikvällen på Harrys uteservering...det var så jä*la skönt att bara sitta där och snacka utan barn...utan gubbe...bara vi tjejer. Det flabbades och tjabbades en hel del, vi hade det såååå kul. Mickis och Rosita satt vid ett annat bord men flyttade bort till oss lite senare, så vi kunde tjattra lite med dom också...jätte trevligt!
Vid 00.30 var vi alla 3 så trötta att vi tackade för oss innan någon av oss smaskat huvudet i bordet och somnat...vi orkade inte ens gå in på Harrys och avsluta kvällen där...så trötta var vi. När jag skulle hem kom jag på att jag INTE cyklat, så det var bara att traska hemåt mot Södergården...rädd som en hare messade jag Caroline och kollade om hon var vaken...det var hon som tur var...jag fick ringa henne och ha följe hem med henne på telefon...hahahahha.
Jag hade verkligen en alldeles underbar kväll med jätte 2 fina vänner som fixat och gjort det så fint för mig så jag blir alldeles tårögd! TUSEN TACK TJEJER ! I morse när jag vaknade vid lite i 9 kändes det bra i skallen trots att jag druckit en del igår, skönt att slippa baksmälla...Caroline knackade på dörren vid lite efter 9 och skulle lämna Nova eftersom dom skulle på fotbollsmatch i Killeberg vid 10...tacka gudarna för att jag mådde bra när man fick hem barnen så tidigt dagen efter man varit ute. Är lite imponerad över mig själv att jag varit så duktig som gick hem i tid och slutade dricka i tid...det är nog svaret på varför jag mår så bra idag...Nova blev trött vid 10.30 igen och sen sov hon och jag i 2 timmar...hehehe gött att ha barn som behöver mycket sömn när man själv inte är den piggaste.
Stig kom hem från High Chaparall efter middag idag och hade brännt sig en del...han hade alldeles röda armar och händer efter han kört motorcykel i detta fina väder...oj vad solen den tar...jobbigt när man glömmer smörja in sig...då får man gå med sina fina röda lemmar och plågas av att det svider.
Hans helg hade varit super trevlig med mycket tittande på motorcyklar och en del öldrickande, det kändes som även han var nöjd med sin helg med killarna!
Caroline och jag körde till Maxi och handlade idag, jag hade lovat Nellie att köpa hem jordgubbar och då fick jag stå för mitt ord.. 45 jä*la kronor för 1 liter....vilket ocker alltså, bara att betala och köra hem med dom och äta dom med omsorg...det har vi gjort nu ikväll med smält choklad till...mums det satt som en smäck!
Snart är det dags för soffan med min man som jag inte sett på länge känns det som, barnen ska sova och vi ska ha vuxentid...underbart ska det bli!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar