onsdag 16 juni 2010

Lite krassliga....

Vi är lite krassliga i familjen...Nellie hade lite feber i gårkväll och har känt sig frusen 2 dagar, täppt i näsan och ont i halsen...Nova har lite hosta och jag har ont i halsen, så vi blir kanske liggandes alla 3 om några dagar...suck!
Idag är det klarblå himmel och sol ute, vilket känns *ligt skönt...med tanke på hur vädret varit dom sista dagarna så är solen hjärtligt välkommen...
Igår brakade åskan lös och det både haglade och regnade, inget kul väder alls...men framåt kvällen sprack det upp och det blev alldeles klarblå himmel...konstigt väder.
Eftersom det varit väldigt solfattiga dagar är det fortfarande kallt ute fast solen äntligen visar sig...jag hoppas verkligen sommaren ska komma snart för nu saknar jag den rejält!
Caroline har messat oss varje dag så vi har ringt upp henne eftersom det blev billigast så...nu är det snart dags för dom att komma hem från USA...dom har det jätte varmt och 2 av dagarna hade dom bara legat och pressat...dom kommer vara som 2 kolbitar när dom kommer hem, med tanke på att dom redan var bruna som f*n innan dom åkte...Caroline sa att det står helt still där och är riktigt varmt...underbart! Hon letade efter billiga Converse till oss, men hade inte hittat något ställe där dom sålde sådana billigt, så det blir att beställa nya på E-bay istället...men annat smått och gott hade hon handlat, så det ska bli kul i morgon kväll när vi hämtar henne och se vad hon lyckats få med sig hem från det stora landet på andra sidan Atlanten....
Tjejerna hade lite loppis i lokalen igår...dom hade tjänat 190 kronor som dom skulle dela upp lika mellan sig...Det var egentligen Ida, Hanna och Julia som hade bestämt detta från början så det var deras saker som blev sålda och Nellie var mest deras hjälpreda, så hon skulle väl få en liten peng för hon hjälpt dom att fixa med allt...dom är för söta dessa små trollungar...dom kommer med nya ideér hela tiden...hahahaaha.
En liten sväng på stan är tanken idag om Nova inte blir sämre, hon behöver en kofta...en vit kofta som hon kan ha utanpå sina kortärmade tröjor/body...
Det får bli en långtur med vagnen idag det känner jag att jag behöver, för nu har vi suttit inne i flera dagar känns det som...jag behöver frisk luft...jag behöver solen och ny energi!
Jag ska ut på jakt efter en cykelsadel och hjälm till Nova också, får helt enkelt köra runt och kolla var dom har billigaste och bästa tänkbara sadel...jag vill ut och cykla med Nova nu när det är sommar, så det blir nog en liten runda till Kristianstad och Biltema också idag..vi får se vad som händer helt enkelt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar