måndag 28 juni 2010

Motorcykeltur för både mig och barnen!

Stigs hoj
Alexandra åker hoj med Stig Midsommardags morgon vaknade vi rättså i tid...det var ingen som var bakfull eller hade druckit för mycket, så den enda slitage man hade var för man kom i säng vid 02.30....inte likt mig att vara uppe så länge...snacka om kraschad!
Vi hade bestämt oss för att vi skulle kör ut till Perstorp och "dumpa" barnen för att sen ut och köra lite motorcykel...bara jag och Stig...ha lite egentid, vilket vi 2 ALDRIG har....
Vid 14 tiden åkte barnen ut till farmor och farfar och Alexandra ville följa med och leka med Nellie så det fick hon.
Dom tog inlines och hjälmar med sig om dom skulle ut och köra lite...
När vi hämtade motorcykeln i Stoby så ville Nellie åka på sin pappa hem till farmor och farfar, hon klädde på sig jacka och lånade mina stövlar, sen bar det iväg...
Jag tyckte det var läskigt, eftersom hon aldrig åkt förr, men hon fixade det galant och var eld och lågor när hon kom fram...vi körde med bilen bak dom så vi skulle se att allt gick bra och det gjorde det som tur var....pust! Jag hade fjärilar i magen hela vägen dit...men allt gick ju bra som tur var.
Vid 14 tiden satte jag och Stig oss på hojen och begav oss ner till Trelleborg till våra vänner, en trevlig tur...vi blev bjudna på grillat innan vi körde hemåt igen...var tillbaka i Perstorp vid 20 tiden...satte oss och drack en kopp kaffe/te innan vi packade in barnen i bilen igen, ja Nova och Alexandra för Nellie skulle åka på motorcykeln hem till Hässleholm också...hon hade verkligen fått smak på detta med att åka hoj på sin pappa!
Alexandra hade blivit lovad att få åka fram på motorcykeln en liten runda också innan vi körde hem, så Stig fick köra fram och tillbaka på gatan med henne en liten stund....hon var supernöjd!
Grannpojken till Per och Marianne såg ju detta och ville ju också åka en sväng, så på med honom också och körde samma runda som Alexandra fick åka...detta skulle han leva på länge sa hans mamma Jenny..hahahaha.
Nova badar i sin pool vid Tydingesjön Igår var vi vid Tydinge sjön och badade med Valle, Lollo, Freja och Smilla...det var jätte skönt...jag badade inte men barnen var i från vi kom till vi körde...dom plockade näckrosor och samlade musslor...en riktigt härlig dag med massor av sol.

Badflickorna HansenNär vi kom hem så grillade vi en liten köttbit till kvällsmat...Mange och Emilia kom en runda med motorcykeln och stannade ett tag och snackade lite skit.
På kvällen hyrde faktiskt jag och Stig en film och slappade till den innan sängen kallade...
En händelserik helg som har varit helt underbar på alla sätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar