måndag 7 juni 2010

Regn, regn, regn & åter regn....

Vilket väder att vakna till...regn, regn, regn så långt ögat kan nå...åhhh vad tråkigt.
Man blir snabbt bortskämd med några dagar varmt och fint väder, man går in i psykos direkt när solen gömmer sig för en.
Jag önskar vi hade haft ett litet roligare klimat och varmare väder i allafall när det är sommarhalvår...min kropp skriker efter värmen och solen...jag pallar inte när det är regn och rusk, blåst och kallt...vi har det tillräckligt mycket som det är här i Sverige...
Dagen var en sådan dag där jag och Stig inte orkade göra mycket mer än krypa ner i sängen igen efter Nellie cyklat till skolan...Nova var uppe 1 timme med mig sen kände hon också att hennes säng kallade på henne, så vi skuttade snabbt ner i sängen igen alla 3 för att mysa...Nova fick mysa mellan oss och vi somnade om igen i 1½ timme...skönt att bara somna till regnet som slår på rutan och få känna värmen av sitt älskade barn bredvid sig i sängen...vilken lycka!
Mamma ringde en liten stund efter vi vaknat till liv igen och ville komma på besök...hon ville ha pizza med sig och luncha med oss, det tackade vi inte nej till...en stor fin kebab pizza special kom hon med och lite cola att dricka...tack underbara mamma för allt du gör för oss!
Mamma och jag körde en sväng till Coop och handlade hem det viktigaste, sen plockade jag undan innan vi fick för oss att vi skulle ner och köpa nytt spel till tv spelet för Nellies presentkort hon fick av Wiktor och Hannes i julklapp...hög tid att utnyttja det. Passade bra i detta vädret med ett nytt spel.
I spelbutiken valde Nellie 2 spel hon fastnade för och sedan fick Stig välja ett för Nellie eftersom hon inte hittade fler hon ville ha...3 begagnade spel blev det för 300 kronor...så nu hade vi att spela när det är dåligt väder.
Caroline åkte med oss hem från stan, hon hade klippt sig och handlat kläder till bröllopet hon och hennes älskade Ken ska på...I morgon bär det av för henne...hon ska ta tåget upp till Ken i Stockholm och sen lyfter deras plan från Arlanda till San francisco på onsdagmorgon klockan 09.00 för att tillbringa 1 vecka där tillsammans...Kens bästa vän som hamnat på andra sidan Atlanten gifter sig där och Ken ska vara hans bestman så han har bjudit med Caroline på resan (inte billigt för honom)...vilken lycka att få åka till USA med den man älskar så mycket...hoppas verkligen er resa blir underbar...detta är du värd min fina bästis.
Michell ska bo hos oss dessa 10 dagar hon är i väg, så det blir fullt hus...det ska bli mysigt att pyssla om honom också, det är tur han och Nellie är som 2 dåliga syskon och han känner mig och Stig utan och innantill...Vad gör man inte för sin bästis så hon ska kunna njuta av en semester med sin älskade pojkvän!
Eftermiddagen tillbringade vi mest vid tv spelet och lirade för fullt, det bara regnade ju ändå...Vi hade mys med lite kakor och te...det fungerade alldeles utmärkt det också...Nova lekte så fint på golvet med sina leksaker under tiden vi spelade.
Framåt kvällen tillagades det pannkakor och sen blev det tv tittande...nu är det snart sängen som kallar, för i morgon ska jag upp tidigt och fixa mig för jag ska på möte med Trygghetsrådet...får se vad dom kan hjälpa till med nu när man snart är arbetslös...kanske kan dom ge mig en ny utbildning?! Eller något annat skoj...för gå hemma det orkar jag inte när Nova börjat på dagis från 1/9...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar