onsdag 23 juni 2010

Novas premiär för cykletur!


Nellie var trött i morse...hon somnade sent igår...efter 24.00, ingen egentid här alltså...barn uppe till efter man själv stupar för natten...märks det är sommarlov.
Dagen idag har vi haft fullt upp tycker jag...
Nellie masade sig upp ur sängen vid 10 tiden när jag sa till henne att hon skulle åka till Åhus med Hanna och Ida för att bada...det var trötta steg som kom ut från sovrummet.
Jag och Nova hade redan varit på Coop och handlat lite fika och mat hon kunde ha med sig till stranden...
När Caroline kom hem från jobbet cyklade hon och jag och Nova till Kvantum och Netto för att handla hem lite midsommarmat och allt annat vi ska ha till fredag...
Nova var helt slut efter sin första tur på cykeln med sin mamma så hon slocknade på hemvägen lutandes med sin panna (cykelhjälm) mot min rygg...du lilla filur så underbart söt du är...
Vi har suttit och planerat för fullt hur vi ska lägga upp dagen på fredag så det ska bli så kul som möjligt...framför allt för barnen...men även för oss vuxna!
Vi ska duka med långbord i gröngräset, så härligt...på morgonen ska vi ta alla barnen och plocka blommor till vår midsommarstång och eventuellt kransar om blommorna räcker...när vi kommer hem ska vi klä stången...middag med sill och päror och allt som hör till midsommarmaten blir det efter det och sen ska vi dansa runt stången + gå tipspromenad som Caroline suttit och klurat på här hemma i kväll...när det är gjort så är det dags för den goda midsommartårtan...framåt kvällen vid 18 tiden tänkte vi sätta igång grillen och göra oss lite kvällsmat med en god köttbit och lite pastasallad...som sagt vi kommer förmodligen rulla fram när denna midsommardag avslutas...pust! (vi får ju inte glömma allt snask som också kommer sättas fram när all mat är uppäten)
Jag följer väderprognosen dagligen (troget) och nu tror jag minsann den kommer hålla sig till fint väder...det visar 19 grader och sol, så det håller vi alla tummar och tår för...
Lilla söta Zenita kom inom en runda ikväll och hälsade på...trevligt! Jag ställde mig och gjorde korv med bröd till oss så vi fick i oss lite kvällsmat allihopa...det var längesedan, mums vad gott det var...
Nova har badat ikväll och nu är jag redo för en liten stund framför tv:n innan det är dags att krypa ner i sängen igen...
Nellie är fortfarande ute och kör inlines och klockan är 22.20...kanske dags att även hon kommer hem och gör sin familj lite sällskap...jag får nog ringa till Hanna och se om dom är där...det var prat om att sova över, så jag får nog kolla upp det, innan det blir för tok försent här...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar