onsdag 9 juni 2010

Fika på Chicco med mina fina jobbarkompisar!

Gunilla, Kresthina, Helena, Lis & Sofie
Manuella med sin Philip, Marie & Maggan

Nova på väg från Chicco efter god fika
I morse ringde en väldigt nervös Caroline på väg till flygplatsen...hon ville säga godmorgon till Michell och säga hejdå en gång till...planet var försenat 1½ timme så dom skulle inte lyfta förren 10.30 i stället.
När jag klätt på Nova och fått i väg barnen till skolan var det dags att göra vid mig själv för att möta mina underbart fina "gamla" jobbarkompisar på Chicco klockan 10.00 för en fika...trevligt!
Det ösregnade ute men jag satte regnskyddet på vagnen och traskade snällt upp mot stan...jag ångrade mig nästan direkt och kom ju på att jag kunde ta bussen upp i stället...men det var för sent för då hade jag kommit en bra bit på vägen redan, så jag fortsatte resten av biten med tunga trötta steg...
Vi blev en rejäl trupp tjejer som satt och tjabbade i munnen på varandra till god fika...vid 12 tiden reste jag mig och skulle gå vidare och uträtta andra ärende i stan innan Nellie och Michell kom hem från skolan...det var redan folk som gått och en del satt kvar en stund till...
En sådan stund med några av de finaste jobbarkompisar man någonsin haft är unik...man vill bara stoppa tiden och sitta där hur länge som helst och tjabba om allt och ingenting...jag skulle helst haft mitt jobb kvar att kunna gå till i höst, men nu är det som det är...att vi tyvärr har gått på olika vägar och förmodligen kommer vi aldrig att gå på samma väg igen när det gäller jobbfronten...sorgligt men sant!
Köpte ett par nya leggings till Nellie till i morgon för dom hon redan köpt (lila) som hon skulle ha vill hon inte ha längre, utan nu skulle hon ha svarta...SUCK...dessa flickor att man inte blir trött alltså...
Regnet stod som spö i backen så jag beslutade mig rättså snabbt att jag och Nova skulle betala 15 svenska riksdaler och ta buss nummer 2 hem till Södergården...jag ville inte gå mer i detta regn, fy farao vilken tråkig dag.
När vi kom hem åt Nova lite middag och sen var det fullt pådrag med Nellie och Michell som hade kompisar med sig...det blev en del sittandes vid datorn och spela tv spel innan regnet slutade och Nellie cyklade till stallet med Hanna...Michell och Jacob stannade kvar här hemma en stund. Varma mackor i ugnen fikade jag och killarna på innan dom bestämde sig för att gå ut en runda.
Klockan 18.30 är det dags att följa med Michell på fotboll och gå och handla lite innan det är kväll och mys i soffan till tv...sista kvällen innan sommarlovet...bara en morgon till att behöva slava sig upp tidigt på...LJUVLIGT!!!!
HA EN TREVLIG SOMMAR ALLA FINA VÄNNER!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar