söndag 20 juni 2010

Mys i Stoby !

Skål! säger Stig & Ian

Wiktor spelar en truddelutt för oss på sin trumpet


Ian & Hannes spexar innan matenVar tog vår Svenska sommar vägen? Det är kallt, ruggigt och så *la kallt...typiskt Svensk sommar...jag är inte förvånad ett dugg...Det har visat att det skulle bli fint väder och 21 grader till midsommar, men nu när man går in på klart.se visar det helt plötsligt regn och 16 grader...jag börjar gråta alltså...jag hatar verkligen detta väder vi har i vårt land.
Dagen i går tillbringade jag mycket vid tv:n...jag ÄLSKAR bröllop och framför allt detta bröllop där vår egen Kronprinsessa skulle gifta sig med sin Daniel, det gick ju inte att missa...
När vi kom ut till min bror och hans familj satte jag mig i soffan med Git som redan satt uppkrupen i soffan med en skön filt omkring sig....vi tittade på bröllopet och båda två satt med tårar i ögonen...väldigt vackert får jag säga.
Klänningen Viktoria hade på sig är ju en sådan klänning man själv bara kan drömma om att få bära...jag undrar när vårt bröllop kommer stånda?! 13 år har snart gått och vi bär fortfarande våra respektive efternamn som vi fått från våra föräldrar när vi var barn...1 ring har jag på mitt finger och när nummer 2 kommer det vet inte jag...snart kanske...det får vi hoppas!
Grillningen stod min bror för som vanligt, sen satt vi ute med filtar runt oss och lyssnade på regnet som slog på deras tak...fy farao vilken kyla...kunde f*n inte vara mer än 10 grader ute...
Barnen var ute mellan skurarna och cyklade..busade och bråkade.
Vi beslutade oss för att stoppa Nova i vagnen och gå en liten runda i Stoby, men när vi kom en liten bit på vägen öppnade sig HELA himlen igen och vi blev dyngsura...bara att vända vagnen och gå hem igen...till och med Nova var blöt på sin jacka fast hon hade regnskydd på vagnen, så visst regnade det allt! SUCK!
När vi kom hem till vår lya vid lite efter 23.00 så deckade alla barnen på 2 minuter..jag var också trött, men ville titta klart på bröllopet och deras tårta...klockan var nästan 01.00 innan jag somnade...Stig somnade före mig (förmodligen för det var massor med öl som druckits på kvällen) så jag släckte tv:n och somnade fort jag också.
Stig stack och jobbade vid 11 tiden i förmiddags och lämnade mig till ensamheten igen några dagar...snyft!
I dag har det varit massor med stim och massor av folk här hemma...barn överallt...oj oj oj vad mycket det blir vissa dagar...pust!
Virre och johan kom hit vid 14 tiden och hjälpte mig att montera ner våra sängar och flytta en del tunga möbler från våra sovrum, för i morgon bitti klockan 08.00 kommer mattläggaren och lägger nya mattor i våra rum...på tisdag blir det Novas rum och dator rummet som ska läggas ny matta i, det kommer bli så fint när det är klart...skönt med nya golv i hela hemmet.
Tusen tack Johan för all hjälp idag du är guld värd!
Nu ska jag lägga mig i ett bad med min fina lilla flicka som snart ska sova för natten...underbart skönt ska det bli...vår andra prinsessa sover hos kompis så det är bara vi 2 hemma ikväll...faktiskt rättså skönt efter allt ståhej det varit här idag.
Hela mitt hem är upp och nedvänt nu när vi ska lägga nytt golv, så jag och Nova ska sova i storarummet i natt eftersom dom andra rummen är fulla med möbler...ja det fungerar väl det också för en natt...bara jag får sova så bryr jag mig inte var det äger rum...

Två trötta systrar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar