tisdag 22 juni 2010

Hembygdsparken, underbart sällskap och god glass...

Den lilla foten i det gröna gräset...

Är det ett fyrklöver tro?!Vår sommarflicka Vi har fått så fint här hemma nu efter våra 4 rum fått en total renovering med nya mattor...vilken skillnad det blir när det kommer in en annan färg på golvet...gråa "laminat" golv som går fint ihop med det vi har i köket och hallen som ser ut som grå klinkers...nu fattas det bara lite upprustning av väggarna också, men det får bli ett projekt till hösten....Vi ska då måla om alla våra rum så det kan jag roa mig med när Nova börjat på dagis och jag ändå bara ska gå hemma mina 3 månader jag är arbetsbefriad i min uppsägning...perfekt jobb för mig...bra terapi...kanske till och med har någon som kan hjälpa mig!
Dagarna springer fort iväg...nu har snart denna veckan gått och på fredag är det Midsommarafton...vi är några stycken som kommer vara här hemma på Södergården...är vädret okej ska vi duka långbord ute i gräset och sitta där och mysa till god mat och dryck. Jag håller tummarna för att vädret kan hålla sig "torrt" sen behöver det inte bli 25 + (fast lite värme hade ju inte varit fel...)
Idag hade vi en ny liten träff med mina "gamla" jobbarkompisar...jag blir alltid så glad när jag ser dom, samtidigt som det är lite vemodigt eftersom man vet det aldrig mer blir vi som kommer jobba tillsammans...jag saknar dom massor och det påminns man om varje gång vi träffas...Min älskade lilla Lis kunde inte komma och vi 2 har verkligen inte träffats på länge, så det var tomt utan henne men det fick gå det också och det gjorde det...alldeles utmärkt faktiskt!
Vi samlades i Hembygdsparken där vi fikade på allt från glass, till god våffla...det var mycket barn med idag...Maggan hade med sig Robin och Michelle, Sara hade Melwin och Elton med sig, Sofie hade Klara och Ebbe och sen var ju givetvis den sötaste lilla prinsessan också där...hon med det lilla extra...vår fina älskade lilla Nova!
Det blev en mycket trevlig pratstund med mina fina vänner...och efter en stund kom även Caroline som lånat min cykel och kom från stan där hon uträttat sina ärende hon skulle idag...hon satte sig ner hos oss andra och köpte sig en stor härlig glass även hon.
När vi kom hem så följde Caroline med hem till oss på en kopp te...men när hon märkte att jag höll på att somna i soffan så gick hon hem...jag slöt mina blå i 40 minuter sen fick jag panik över att jag inte skulle somna i kväll så jag gick in och väckte Nova som också sov så gott...hon var trött...hon hade nog gärna sovit en stund till...men det fick hon inte för då har jag henne uppe till 22.00 och det orkar jag inte...
Jag satte Nova i vagnen efter hon fått lite gröt och plockade upp Caroline sen gick vi till Coop och handlade hem det vanliga...mjölk, smör, bröd...ja det blir alltid lite till som slinker ner (fast inget gott idag...duktiga jag).
Nu ska jag dammsuga klart i mitt hem innan det är dags för dusch och nattning...Nellie ska jag också försöka fiska hem, hon har varit och badat med Hanna och Ida idag i Finjasjön...jag vet inte var hon är nu eftersom hon bara kom hem och kastade bikini och handduk och sen försvann lika fort ut igenom dörren som hon kom in igenom den, men jag anar att hon befinner sig hos familjen Mellton så jag får väl ringa dit och försöka få hem henne i någorlunda normal tid fast det är sommarlov....det är svårt...dom vill ju leka länge nu när man inte behöver gå upp tidigt på morgonen.
Idag ringde dom från HSB och Nellie har minsann fått en plats i sista perioden så hon ska på kollo i Magnarp...KUL!

Fina solbrända Caroline njuter av glass i stora lass...

Mirsada & Amila myser med Nova

Sara & Maggan

Manuella, Christel, Sofie & Angelica

2 kommentarer:

  1. Tack för din support gumman!!!
    Men det där med att kanske få hjälp av någon med målningen??? Tänkte du på mig nu igen???
    Kramizar

    SvaraRadera
  2. Your welcome....
    Hahahaha nej det var faktiskt INTE dig jag tänkte på när det gällde målningen, men är du fri så är det bara att komma och måla...du fixar ju det galant har vi sett ;)
    Pyyzzzzen!

    SvaraRadera