lördag 12 juni 2010

Ingen energi....

Jag har hittat en ny blogg jag ska börja följa...jag fastnar för sådana bloggar som berör mitt hjärta något utöver det vanliga...när dom små underbara barnen inte alltid har det så bra, när sjukdomar tar över deras kropp och man får följa deras kamp i detta...vilket orättvist liv man föds till...detta berör mig så fruktansvärt mycket, jag sitter här hemma och relaterar det till mina egna barn och stor tjuter båda av lycka för det inte drabbat min familj och av medlidande till familjerna det berör...det barnen får genomlida i sin sjukdom...det syskon och föräldrar får kämpa mot...det är starka människor...både den drabbade och dom anhöriga!
Här sitter jag själv med 2 friska barn (helt ovetande om något ska hända dom senare i livet vilket jag verkligen INTE hoppas) och en man som jobbar och tjänar pengar till sin familj så gott han kan...han är inte hemma mycket hos oss, men han gör så vi har det bra och det är viktigt för mig...
Ångesten greppar tag i mig vissa dagar när jag tänker på att det kan hända min familj något, det är jobbigt...men jag har så svårt att slå bort den tanken...jag försöker, men det går inte...det blir nästan värre och värre med åren...
Idag är det en sådan dag där jag fortfarande sitter med ett grönt, slitet, fult gammalt linne på mig och ett par gråa mjukisbyxor...jag lyssnar på regnet som slår mot rutan, det har helt tagit över sommaren... i allafall i skåne...ledsamt...jag orkar inte göra vid mig...vill bara sitta så här hela dagen och bara slippa göra något...
Jag känner inte för att göra någonting alls av denna dag mer än sitta här vid datorn och spela lite spel..blogga lite...och bara få vara lite för mig själv...
Stig kom hem i morse och mellanlandade...skönt för jag orkar inte vara "bäst topp 10 mamma" idag...usch vad jag känner mig usel när jag är sådan här...när man inte orkar gå ut med vagnen, inte sitta på golvet och leka med klossarna eller lägga nästan all sin tid på sina barn...jag orkar inte ens laga mat så det gjorde min älskade man till oss...goda pannkakor med sylt och grädde.
Nellie och Julia bestämde sig för att cykla till badhuset och göra något roligt av denna annars så tråkiga dag...det gjorde dom rätt i.
Michell har fastnat framför datorn, jag visade honom King.com och nu sitter han som fastjuten i stolen...han försöker slå mina rekord. Hahahaha lycka till killen!
När Nova somnar ska vi sätta på en dvd-film och mysa i soffan...jag har ingen energi idag och undrar var f*n man skaffar sig det? Känner mig helt vilse i pannkakan idag...SUCK!
Min kära sambo försöker rycka liv i mig och komma med olika förslag på vad vi kan göra...får se om han lyckas...för så här tråkigt vill jag inte ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar