måndag 14 juni 2010

Storhandling på Citygross!

Jag är så trött så jag hade kunnat sitta upp och somna...denna dagen har varit fullspäckad upp till tandköttet känns det som...
När jag först fått i väg Michell till fotbolls skolan vid 8.45 så städade jag här hemma...sen ringde svärmor och undrade om jag ville åka med till Citygross och handla lite och det ville jag mer än gärna för det var eko i både kyl och frys...dom gapade så vida pass stort av tomhet...oj oj oj!
Vi packade in oss i bilen och körde bort och hämtade upp Michell på Österås och sen vidare till Perstorp där vi spisade en god lunch farmor fixat itill oss nnan vi åkte vidare till Hyllinge för att shoppa hem lite go mat.
Det blev en lååång eftermiddag och mycket handlat, herregud vår nota slutade på nästan 3000 kronor...men då fick vi mycket kött till frysen. Det handlades hem 4 paket blöjor för dom kostade endast 79 kronor om man handlade för minst 200 kronor...max 2 paket per hushåll så jag tog 2 paket och svärmor tog 2, så nu behöver vi inte tänka på att handla hem det på ett tag.
Jag köpte även 2 stycken nya stora plastbackar med lock som jag kan förvara Novas kläder i som har blivit för små för henne...
När vi skulle åka hem så upptäckte min kära svärmor att hon inte hade fått med sig sina
husnycklar och svärfar hade kört och jobbat...ups, hur skulle vi nu komma in i huset...där låg ju mina bilnycklar och då kunde jag ju inte jag köra hem...Panik utbröt nästan (inte långt borta) Marianne ringde Per och som tur var hade han inte kört från åkeriet ännu, så vi packade in oss i bilen bland massor av kassar och blöjpaket som toppade bagageutrymmet...det var näst inpå trångt som i en sardinburk i bilen.
Vi styrde kosan mot Nils Hanssons åkeri i Ljungbyhed och där hämtade vi upp nycklarna...Per riste bara på huvudet och skrattade åt oss...Ja det man inte har i huvudet får man ha någon annanstans...hahahaha.
När vi kom till Perstorp kom vi fram till att det var rättså mycket för mig att bära själv när jag väl kom hem, så Marianne körde med till Hässleholm med våra varor, tusen tack för det!
När vi kom in till Hässleholm körde jag direkt till bion och lämnade Michell eftersom han skulle gå på bio med min brors båda pojkar Wiktor och Hannes...dom skulle se "SPÄCK" en parodi på Beck filmerna...vi mötte upp killarna och jag hjälpte dom att lösa biljetter och köpa lite popcorn och läsk, sen körde jag hem till svärmor, Nellie och Nova som kört hem till oss så länge och börjat bära in ALLA våra påsar...herregud vad vi handlat!
Nu är framför allt frysen välfylld...det är inte mycket plats kvar att stoppa in någonting i den, det känns så skönt när man har storhandlat...det behövdes verkligen!
Kvällen sprang fort iväg då jag stått och delat upp allt kött och korvar i mindre påsar och fixat med all mat så varorna kom in på rätt plats.
Nova var helt slut, hon satt på golvet och hängde med huvudet så efter en flaska välling så stupade hon som en slagen hjältinna på sin lilla kudde i sin säng...
Nu ska jag slänga mig i soffan en stund innan det är dags att sova för natten...phu jag är riktigt trött det känner jag..nu orkar jag inte mycket mer idag mer än att borsta tänderna och sen lägga mitt trötta huvud på kudden för att sova till i morgonbitti jag också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar