söndag 13 juni 2010

Novas första tand är kommen!

Man är så löjlig som mamma och jag är nog inte så unik med det...Nova har fått sin FÖRSTA tand och jag är överlycklig...tjoho! Löjligt eller hur? Mmmm jag vet, men det är bara så mysigt...nu är vår lilla sessa inte tannalös längre...det dröjde nästan 10 månader innan hon fick sin första tand, men alla barn kan ju inte vara lika tidiga. Nellie var 6 månader och sen ploppade tänderna upp som blommor ur jorden en solig vårdag...en ny för varje dag nästan, så nu får vi se om Novas mun fylls lika fort. På torsdag ska vi till tandläkaren med Nova på första besöket och det var ju passande då hon nu har en liten tand att stolt visa upp!
I dag har jag betydligt mer energi, vilket känns skönt för gårdagen var inte rolig...jag har mina "downdagar" och dom är jobbiga...
Jag och Stig fick handlat igår och sen bjöd vi hit Mange och hans lilla Emilia på 5 år på lite kvällsmat och mys framför tv:n...
Killarna spelade lite X-box med Michell, medan jag och Emilia först badade Nova, sen nattade vi henne...efter det spelade jag lite Bolibompa på datorn med henne. Nellie var ute och lekte med Hanna, Ida och Julia...När klockan blev 23.00 tackade Mange och Emilia för sig då somnade hans lilla flicka nästan på Stigs arm i soffan så dom körde hem till Stoby och somnade säkert gott direkt...
Jag plockade undan lite och sen gick faktiskt jag också och la med ganska så omgående...min energi var slut i kroppen så jag somnade fort.
I dag har Nellie varit ute hela dagen så jag och Michell har faktiskt haft lite "tillsammansdag" då vi har spelat Playstation...vi kunde inte sluta spela för vi knäckte det ena uppdraget efter det andra...vi turades om att spela och var lika skickliga båda två.
Nova har vi precis överallt nu när hon lärt sig krypa riktigt...hon skulle ställa sig upp med sin gåstol och flög i backen...ja det är många törnar innan hon lärt sig gå ordentligt och se vad som är rätt eller fel...
Stig har kört och jobbat igen och vet inte riktigt när han kommer hem nästa gång?! Det blir mycket jobbande för honom nu eftersom han bytat körning och bil...så vi får väl endast se hans ryggtavla ett fåtal gånger...han gästspelar lite här hemma för att sen åka igen...tråkigt men så får det bli nu ett tag.
Jag längtar riktigt mycket till Thailand nu, ska bli så skönt att få vårda om min familj i 3 veckor, inklusive mig själv...där inga mobiler stör...där vi bara har oss själva att bry oss om...ska bli såååå skönt!
Michell har jag och Nova precis kört till fotbollsmatch så nu ska jag dammsuga och byta en bajsblöja som luktar i hela mitt hem...

2 kommentarer:

  1. Ha, ha...Klara har tappat tand idag! De kommer och de går, tänderna med ;)

    SvaraRadera
  2. Ha,ha...ja precis som du skriver...även dom kommer och går ;)
    Ha det bra!

    Kramis :)

    SvaraRadera