tisdag 8 juni 2010

Snart är det sommarlov 2010

ÄNTLIGEN är det dags för sommarlovet 2010...barnen är trötta på skolan nu det märks...I morgon är det fotboll lärare mot 6:orna, sen är det avslutning på torsdag klockan 10.00 i kyrkan. Jag och Stig kommer ta Nova i vagnen och traska dit och lyssna på en av mina favorit sånger....(den texten säger ALLT tycker jag den är underbart vacker) "den blomstertid nu kommer" det stockar sig i halsen när jag hör den...jag börjar nästan gråta, för jag tycker den är så vacker...patetiska jag...bölfia...efter det går vi hem och firar ledigheten med gräddtårta och god mat på kvällen.
I dag har vi vinkat av min kära bästis Caroline som är Michells älskade mamma på tåget som rullade mot Stockholm till Ken, för att sen flyga vidare till USA...känns så tråkigt att hon ska vara borta från oss i 10 dagar men jag unnar henne verkligen det...så vi får klara oss...Körde hem och fixade lite innan jag stoppade Nova i vagnen och gick till Coop och handlade hem lite dricka och lite kvällsmat till oss...
Jag stekte upp god nypotatis som Caroline tagit med hem från jobbet till oss och korvar som vi smaskade i oss...underbart gott!
Det har varit fullt ös hela kvällen här hemma...det har spelats dator, tv spel och skrattats en hel del...det märks man har ett barn extra för nu är det helt plötsligt hans kompisar också här...det är bara trevligt med lite barn i huset så länge dom gör som man säger åt dom...hahahaha.
Vi har tjuvstartat lite på sommarlovet för vi sitter och myser på cola och chips just nu...barnen ska krypa ner i säng snart...det är deadline 22.00 då ska det vara tyst och släckt har vi sagt.
Jag satt innan idag och funderade över när Nellie ska få sitt svar på kollot hon sökt till...En del har fått svar att dom kommit med...en del har fått brev att dom inte kommit med, Nellie och Hanna har inte hört ett dugg...mystiskt...jag mailade HSB som håller i det och hennes ansökan var inkommen, så vi får helt enkelt hålla tummarna att hon är med i denna omgången som ska få besked nu i början av Juni...hoppas, hoppas, hoppas hon kommer med för det hade hon verkligen behövt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar