lördag 5 juni 2010

Gemenskap är viktigt...

Nova leker med bollen och myser av sommaren Vilken härlig fredag det var igår...hela dagen sprudlade det glädje i min kropp...jag mådde bra, jag njöt av värmen..solen...och sommaren.
När Stig begett sig till High Chaparall med sina motorcykel vänner för att tillbringa hela helgen där så gick jag, Nellie, Hanna, Nova och Caroline upp på stan för att hitta avslutningskläder till Nellie...det var ju dömt att misslyckas...det finns ju verkligen INGENTING i denna stad. Våra affärer är SÅ tråkiga.
Nellie muttrade mest och tjurade som en tonåring gör...det var bara fult allting vi visade henne..jag trodde jag skulle få tuppjuck på ungen alltså. Hon drog i kläder på vuxenavdelningen som hon ville ha men var som tält till henne...
Till slut när Caroline tog över och jag gick därifrån för att inte göra något dumt med min stora trotsiga flicka så hittade dom linne och tights som hon till slut ville ha...pust! TACK CAROLINE för du finns och hjälper mig när tålamodet tar slut...
När vi vandrade hemåt i värmen med glass och dricka och vi kom hem så satt det massor av trevliga grannar ute på gården, vi fastnade där och satte oss och traggade med Jenny F och Linda...det bjöds på öl och jag tackade faktiskt inte nej i denna värmen...gud så gott med kall öl och bara precis få njuta av sommaren och underbart sällskap.
Grillarna åkte fram och fler folk samlades...det var Jenny E och Paul med deras barn, jag och Caroline med barn, Linda med sin Zebbe, Jenny F och Jocke med barn...Lena och Nisse med barn kom till slut också...ja det var tryck på gården...det var precis detta jag behövde kände jag, att få sitta en hel kväll med fina vänner och bara njuta...att titta på barnen som hjulade runt på gräsmattorna, sköt med vattenpistoler på varandra, cyklade runt och jagade varandra...detta är livet! Flickorna lekte med Nova på gräsmattan...dom kastade boll till henne och hon tjöt av glädje...kul! Nu förstod jag hur MYCKET jag saknat vännerna här nere på Södergården...jag är SÅ glad att vi är tillbaka igen i denna varma gemenskap som finns här.
Nova är ju alltid så duktig, det är aldrig något krux med henne...hon somnade i vagnen när jag blandat till en flaska välling som hon slukade i ett nafs...hon låg inbäddad i filtar och sov gott...när hon till slut vaknade så var klockan 22.30 och det var dags att gå hem och avsluta kvällen...denna trevliga fredag hade gått mot sitt slut!
Idag är det så att lilla Helle...lilla jag...ska få lov att gå ut och ha lite mys med Virre och Malin...dom ska komma och hämta mig vid 17 tiden och då ska vi cykla någonstans...jag ska bara packa med mig kläder och smink till senare ikväll och lite pengar sen blir kvällen en överraskning med vad som kommer hända. Caroline ska passa barnen till mig så det blir en underbart trevlig lördag också skulle jag tro....Just nu är livet på topp och jag mår bra...så här vill jag alltid må!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar