torsdag 3 juni 2010

Vissa dagar fixar man mycket....det har vi gjort idag!

Idag var jag JÄTTE trött när jag vaknade...ytterligare en natt med en liten, liten höna som vaknade vid 02.00 och inte ville komma till ro igen...ett nattligt mönster som jag inte riktigt vet vad det går ut på?har vår lilla flicka börjat med!...Hmmm...tror det är tänderna men det kommer ju för f*n inga...hahaha. Ja vår lilla flicka är 9 månader och 1 vecka och har fortfarande INGA tänder i sin lilla mun...hon kommer förbli tannalös...hahaha.
När vi ätit frukost och fixat oss körde vi till Stoby för att hämta upp min mamma som skulle göra en laseroperation på sitt ena öga så vi skulle skjutsa henne dit eftersom pappa var i Karlskrona med sitt jobb och inte hade möjlighet att hjälpa henne.
När vi väl packat in oss allihopa i Mitsubishin bar det av till Kristianstad för att först droppa av mamma och sen köra vidare till Kenneth och Lina för att umgås lite under tiden mamma var på sjukhuset...Stig och jag körde inom Mc Donalds och tog oss en liten lunch innan vi körde vidare mot Hammar för att tillbringa lite tid med kusin Vilhelm som hunnit bli 5 veckor gammal.
Vi stoppade barnen i vagnarna och körde en liten sväng..Nova somnade direkt vagnen började rulla och Vilhelm sov redan när vi kom i sin vagn så det blev en runda på 1 timme där vi betraktade alla fina hus och gick inom lekplatsen så bröderna Hansen fick leka av sig lite...hahahah. När vi kom hem till Kenneth och Lina var det dags för lite kaffe och kakor vi hade köpt med oss...Nova fick lite middag och sen ringde mamma och sa hon var klar...det gick fort, 1 ½ timme bara så det var bara att packa ihop allt vårt och bege sig till CSK och plocka upp henne.
Vi körde hemåt och släppte av mamma som satt i bilen så cool med värsta solglasögonen efter operationen...Nova tittade konstigt på henne, men hon var så ljuskänslig så hon hade inget annat val...En cool mormor med andra ord...
Hemma igen var jag trött då det är lite mycket brist på sömn för tillfället så jag deckade 1 timme i sängen innan det var dags att bege sig till Jocke och Susanna för Stig skulle hjälpa till att få upp en byggställning som behövdes när dom skulle lägga tak på måndag. Jag har inte träffat Susanna sedan vi blev uppsagda och hade avslutning på jobbet så det skulle bli trevligt. Jag har aldrig varit ute i deras hus så det var kanske på tiden att jag följde med ut och titta hur flitigt dom byggt på det...
Ytterligare en gång skulle det packas in i bilen och denna gången följde även Nellie och Hanna med oss som sällskap. Nellie fick nys om att där var får och då ville dom kolla på dessa kreatur givetvis.
När vi kom dit höll Jocke och Susanna på att fixa med huset för fullt denna ljuva sommar dag med en klar blå himmel och en stark sol som lös rakt ovanför dom....underbart att komma ut på landet då...allt är så grönt och så fint..hagarna är så vackra med alla blommor och buskar.
Flickorna såg ju fåren direkt och klev in i hagen till dom...lite skygga var dom, men dom hade inte haft dom mer än 1 vecka så det var inte så konstigt.
Efter kel med djuren gick tjejerna ner till sjön och tittade under tiden jag och Susanna grillade och fixade mat och killarna byggde upp ställningen...riktigt mysig kväll faktiskt!
Jag och susanna pratade mest jobb och är väl fortfarande lite halvt bittra att vi är arbetslösa...suck.
När vi ätit och allt var klart med det som skulle fixas var det dags att köra hem och då hade klockan blivit 20.00
Inom Coop en snabb sväng för att köpa bröd till i morgonbitti, sen var det dags att bädda till tjejerna eftersom Hanna skulle sova över då Annika jobbade sent och Ida var på Gotland med sin klass...
Det blev pyjamas för en trött Nova och 1 flaska välling sen somnade hon trött som en björn...och det är faktiskt hennes mamma också ikväll så det blir inte mycket till tv tittande innan hon sluter sina blå för att orka med en natt där det förmodligen är dags för nytt ståhej vid 02.00 med den lilla trollungen som mest stökar om nätterna nu....om det är tänder eller något annat har vi ingen aning om, det ska bara bökas just nu!



2 kommentarer:

  1. Nu har jag hittat hit!!! Det ska bli trevligt att snurra runt här och kika!!! Kraaaaam

    SvaraRadera
  2. Hahahaha...snabb som en vessla...nu ska jag hitta dig också ;)

    Kraaaaaaaaaaam

    SvaraRadera