fredag 11 juni 2010

Massor med barn fyllde vårt hem idag!

Första sommarlovsdagen började med regn...det regnade massor...regnet stod som spö i backen och barnen suckade över vilket tråkigt väder det var...jag kunde bara hålla med dom. Jag fick nästan ångest för jag visste det skulle bli lite gnäll när vädret var så tråkigt...Hmmm vad skulle vi hitta på idag?!
Nova och pappa låg kvar sängen och hade mys ett tag eftersom Stig ska köra 2 veckor i sträck med lastbilen nu (kommer kanske hem någon liten runda mellan rundorna)...

Wiktor och Hannes stod på luren klockan 10.00 och ville komma in till Hässleholm och leka det blev nog dagens räddning, jag lovade hämta upp dom i Stoby när jag kom tillbaka från Örkelljunga och lämnat Stig på åkeriet...Klockan 11.30 plockade jag upp pojkarna och sen var det fullt hus här hemma...pust! Det var Wiktor, Hannes, Nellie, Michell, Jacob och till slut kom Julia också en runda...lilla Nova tycker det är kul med så mycket folk hon får ju massor av uppmärksamhet...Virre kom hit med kycklingfilée och jag stod för resten...pommes och sås och god brysselkål serverades det...mums...barnen åt som dom inte sett mat på 100 år...det blev en hel hög med ungar man skulle fö med mat...herregud dom äter ju en nästan ur huset nu när dom börjar bli så stora. Nellie blev sur för hon tyckte killarna gaddade ihop sig mot henne, så hon tog sitt täcke och kudde och la sig i sin stora garderob och stor tjöt...åhhh..jag hatar när det blir så och man måste gå i mellan dessa bråk...kusiner som inte alltid kan hålla sams...avundsjuka för kusinerna är med Michell nu när han bor hos oss...SUCK! Bara att reda upp problemen så gott det går och sen är det över lika fort som det uppstod..Nellie torkade tårarna och pojkarna bad om ursäkt...så var det bråket ur världen! Nova har fått för sig att hon ska resa sig upp hela tiden, så snart tultar hon väl också omkring här...hon har försökt hela dagen och till slut lyckades hon alldeles själv...du duktiga lilla flicka, mamma blir så stolt över dig...När Nova skulle vila la jag henne i spjälsängen som vanligt och gick ut från rummet men efter ett tag hörde jag att hon fortfarande var vaken, så jag gick in och tittade till henne då stod hon upp i sin spjälsäng och riste i spjälarna...UPS! det var visst dags att sänka den ytterligare ett snäpp till det lägsta nu, fungerar inte med mellan våningen längre...så jag fick snabbt och lätt plocka upp den lilla damen ur sängen och snällt sänka den om vi inte skulle ha en liten prinsessa som for med näsan ner i golvet...Framåt kvällen hämtades kusinerna upp av Git och sen åkte godis och läsk fram och en mysig liten dvd-film i vårt sovrum..

Nu ska jag försöka få vår lilla fis i säng, vilket inte är det lättaste nu när hon vill klättra hela tiden...nu vet man vad man har att vänta...ett evigt springande efter henne...nu är det slut på lugnet...slut på att bara sätta henne och att hon så snällt sitter kvar på samma ställe...Japp nu börjar gympapassen med motion för hennes mamma och pappa...kanske man kan springa av sig några kilo...hahahaha.


Första gången Nova reser sig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar