onsdag 16 juni 2010

En supertrevlig dag med mycket sol och värme

OJ vilket väder det har varit idag...UNDERBART! precis sådant väder jag vill ha varje dag...strålande sol och alldeles lagom varmt...
Vi började dagen med att gå ner till Sofie en liten runda där jag och Nova satt och solade med Linda och henne, det var en trevlig stund med en hel del prat om jobb och lite annat...
När vi kom hem var det dags för lite middag till Nova, jag hade inte tid att ställa mig och göra något bara till mig själv så jag hoppade middagen..Nellie var ute (efter 1 Ipren, fast fortfarande förkyld) med Hanna och Ida och Michell bestämde efter fotbollsskolan att han skulle åka till Calle i Sjörröd med Isac där dom skulle bada, så jag satt här själv...som vanligt!
Zenita ringde och frågade hur det var med Nellie så vi bestämde att jag och Nova körde hem till henne istället för att hon skulle komma till oss och bli smittade om nu Nellie blir sämre?!
När jag satte Nova i bilen och packat in vagn och allt annat som ska med när man ska iväg så kände jag att min mage skrek efter mat så jag körde faktiskt ut till Mc Donalds, där jag ALDRIG brukar äta...men nöden har ingen lag och det blev bra att ta driven så kunde jag tugga maten i bilen till Tyringe...bra idé...ett Happy meal blev det, alldeles lagom till mig...leksaken kunde Josefin få eftersom Nova fortfarande är för liten att förstå det och Nellie har inte brytt sig om dom leksakerna på många år...
Nova var jätte trött och somnade som en sten när jag lämnade Stoby och körde mot Tyringe.
När jag kom till Tyringe möttes jag av många glada barn på gården, som lekte för fullt i värmen...dom sprang lättklädda och njöt av sommaren och värmen precis som barn ska göra när man har sommarlov.
Zenita kom ut hon också och Nova somnade om i vagnen när jag burit ut henne från bilstolen...vi satt ett bra tag och gassade i solen, åhhh vad skönt det var.
Barnen lekte för fullt och det kom fler och fler barn som ville vara med och leka...Nova var ju intressant, dom tittade ner i vagnen och frågade hela tiden när hon skulle vakna så dom fick titta på henne...
Efter en stund vaknade lillsessan och barnen turades om att hålla henne...hon fick en liten boll att leka med..en gul fin boll som hon diggar mycket!
Zenita fixade god fika till oss och det blev både bullar och ballerinakex...mums dom kakorna satt precis där dom skulle...(direkt med det andra fettet på magen) I LOVE COOKIES A LOT!!!! Tusen tack för god fika och några trevliga timmar min fina kompis!
Zenita hade en cykelsadel som Nova ska sitta i som jag köpte för bara 200 kronor av henne, jätte fin och inte mycket använd så den fick jag med mig hem + en fin potta som var som en nallebjörnstol, jätte fin! Så när det är dags för Nova att lära sig toalettbesök kommer hon att sitta som en drottning när hon ska kissa och bajsa...
Josefin och Jonathan hjälpte till att bära alla saker till bilen och vinka av oss...vi ses snart igen!
Ett långt bad för Nova och massa mys har kvällen bestått av...Michell har beställt äggmackor till kvällsmat så det ska jag ställa mig och fixa till oss nu...det ska bli riktigt gott...det var faktiskt ingen dum idé!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar