torsdag 29 april 2010

Trevlig Valborg alla fina vänner...

Jag blir så arg, ledsen, överraskad, chockad...ja och mycket mer än så när jag får höra att en del MÄNNISKOR faktiskt är så jä*la AVUNDSJUKA på andra...varför? av vilken anledning? vart kommer man med sitt sätt att framstå som en liten småunge i sitt sätt att prata sitt skit om andra och skylla över saker på andra när det enbart hänger på en själv...det är nästan det värsta, att man inte kan se sig själv i spegeln och rannsaka sig själv...se sina egna fel och brister...fy vad jag föraktar sådana människor dom kan hålla sig långt i från mig och min familj...Jag hoppas verkligen personen i fråga får sig en tillsägelse och ändrar på sitt sätt att prata om andra och börja sopa rent under sin egen matta...för detta är inte trevligt alls. Det här är inte mot eller om vår familj det pratats men tillräckligt nära mig för att jag ska bli upprörd och tycka att det INTE är OKEJ att göra så...jag tänker inte lägga mer energi på detta, för nu mår jag bra och det är inte mig det drabbat...denna gången...men nästa gång kanske det är det...läskigt att man kan skylla över sitt eget beteende och sitt sätt att leva på någon annan.
Nog om det...
Flyttstädningen i går var jobbig...vi var klara vid 20.00...fy f*n vad trötta vi var då... TUSEN TACK min fina lilla VIRRE och Malin (som kom inom och tog några tag) för all hjälp. Klagas det på denna städningen vet jag inte vad jag gör...det skiner i hela huset...annat än det skicket vi tog över huset i.
Nova satt i sin vagn och tittade på oss alla dessa timmar vi städade, vilken duktig flicka vi har det är inte klokt..hon lekte med min nyckelknippa och var så nöjd, mätt och belåten. Hämtade upp Nellie i Stoby vid 20.30 hon hade varit hos sina kusiner under tiden vi städade...hon ville inte hem, men det ville jag...jag stupade nästan handlöst ur bilen när vi kom hem. Nova somnade på 2 röda sekunder efter hon klämt sin vällingflaska och Nellie var trött för hon somnade i soffan under tiden jag duschade...
Jag fastnade på tv:n och tittade på ett program på 4:an om kvinnor som mördade sina män...intressant. Vilka galna människor det smyger runt här i världen...sjukt.
Idag kommer dom älskade kusinerna Wiktor (med sitt brutna ben) och Hannes och ska sova över och fira Valborg med sin faster och sina kusiner...vi ska ha mys och gå till majbålet klockan 21.00 i kväll om vi orkar...får se hur lilla Willes ben känns, hur ont han har den stackaren. Men vi har rullstol att köra honom i, så gå slipper han.
Andreas och Git ska på Jill Johnsson konsert i Malmö, trevligt!
Fortsatt städning här hemma idag...försöka tömma det sista i dom kartongerna som är kvar, pust! vad tråkigt detta börjar bli nu...men nu är vi i allfall på plats och det är lycka för mig!
Martina min söta lilla vän som så länge väntat på att deras lilla Melwin ska komma, fick gå över 4 dagar innan han äntligen tittade ut i går...den 29:e April på Novas 8 månaders dag...vilken lycka! Grattis till Martina och Henke som äntligen blivit stolta föräldrar åt en välskapt pojke!

TREVLIG VALBORG MINA FINA VÄNNER !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar