söndag 4 april 2010

God mat och trevligt sällskap!


Vilket härligt väder denna påskafton gav oss..solen sken och vi med den! Underbart...rena våren ute. När vi kom till Bjärnum för att lämna Philippa satt Jenny och Nashi ute och drack kaffe i vårsolen, vilket jag förstår med detta solsken...det var lite blåsigt men oj så underbart att kunna sitta ute igen..
Nashi serverade oss kaffe och te och lite goda kakor att fika på, vi satt ute ett bra tag och njöt av solen innan vi gick in och värmde våra halvfrusna kroppar i deras soffa. Barnen stannade kvar ute och hoppade på studsmattan.
Nova somnade gott och sov en stund i Andreas säng innan vi packade ihop vårt och våra och körde vidare till Perstorp för att umgås med svärfar som var hemma själv för Marianne jobbade.
Stig och Per fixade med att sätta på våra sommardäck på bilen + tvätta den, medan jag och flickorna fick roa oss där inne...Nellie målade påskägg och jag och Nova tittade på.
Jag har verkligen blivit tjock...jag har fått det bekräftat på riktigt nu...jag satt i sönder mina svärföräldrars ena köksstol...Hmmm...Ja så illa är det väl kanske inte men den råkade gå sönder när jag lutade mig tillbaka på ryggstödet för att läsa tidningen...Per sa den varit lite rickig innan så jag får väl trösta mig i det...eller?! Pinsamt i allfall...Per tittade på Nova och sa att hennes mamma behövde minsann banta...hahahah, ja så är det nog!
Ska man sätta ett nytt mål nu eller? Efter påsk? Eller skita i det eftersom man inte kan hålla det man lovar ändå?
Jag säger inget så har jag ingenting sagt om varken vikt, godis eller mat!
Marianne kom hem vid 19 tiden och då hade påhittiga farfar fixat mat till oss alla, underbart gott..något nytt recept han plockat ut från datorn...
Klockan tickade på som den brukar göra när man har trevligt...vi körde inte hem förren 23 och då sov både Nova och Nellie som 2 björnar..hårt och tungt!
Nellie hade frågat farfar om hon fick stanna kvar över natten tidigare på kvällen och det var okej så vi satte över en sovande Nova i bilstolen och begav oss mot Hässleholm...Hemma igen sov fortfarande Nova gott så vi plockade bara av henne jacka och byxor sen bäddade vi ner henne i bodyn i sin säng och hon vaknade inte ens då...duktiga lilla flickebarn!
Jag och Stig var inte heller så värst pigga (Stig hade druckit öl med svärfar) så vi satte på en film i sovrummet och jag hann nog titta 10 minuter sen sov jag...hårt och tungt även jag (Stig sa jag snarkade). Har idag varit ute på en långpromenad med min underbart fina lilla Lis, vi gick i nästan 2 timmar och när vi var så gott som hemma igen öppnade hela himlen sig och det började regna (snöblandat regn) på oss....kallt regn...Fy F*n vad kallt det var. Nova vaknade precis när vi var 1 kvarter hemifrån, hon hade sovit så gott hela rundan. Vad kallt det blev med detta regn det kändes ändan in i benmärgen...som om hjärnan skulle spricka av köld...brr...som små spikar som piskar en i ansiktet så vi valde att traska hemåt snabbt. Att vädret kan vända så från solsken ena dagen till kallt snöblandat regn nästa dag det är konstigt! Typiskt aprilväder...
Middag dukades fram till Nova när vi kom hem och sen hade vi mys i soffan under en filt, medan regnet slog för fullt på rutan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar