torsdag 8 april 2010

Trevligt besök och en tripp till Tyringe


Idag har jag haft lilla Martina på besök, hon kom lagom till middagen skulle ställas fram på bordet så vi satte fram en extra tallrik även till henne...ärtsoppa med knäckebröd...mums vad gott!
Efter vi suttit och pratat en stund drack vi en kopp te innan vi tjejer (jag, Nellie och Martina) bestämde oss för att köra till Förmedlingcentralen i Tyringe...vi satte oss i Martinas bil medan Nova tyvärr inte fick vara med i tjejgänget idag utan var hemma med pappa. Vi hämtade upp Mikaela också Martinas lillasyster sen begav vi oss av på en liten tripp.
Det var inte mycket roligt där idag och jag behövde inte handla direkt, så jag kom ut med en diskborste och toalettrengöring...en billig dag! Eftersom vädret var toppen när vi kom ut, satte vi oss utanför café:t och inhandlade varsen glass vi njöt av innan vi åkte hem mot Hässleholm igen.
Eftermiddagen gick fort till kväll då jag hade en del att stå i...Nova badade och jag upptäckte hennes rumpa hade fullt med plitor...hmmm...vattenkoppor?! Tittade även i hennes armhålor och hittade en prick under hennes arm också...är det något hon ätit eller vad är det? Får hålla koll annars blir det BVC som gäller och få kollat upp det.
Eftersom vi bara ätit soppa till middag var man lite hungrig när det började bli kväll..Stig ställde sig och gjorde jätte god spagetti och köttfärssås. Tur man har en karl som kan laga mat! Han kan om han vill...
En fortsatt lugn kväll med mys framför tv:n och mest bara få njuta av den fina familjen man har...UNDERBART!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar