torsdag 15 april 2010

Premiär för mjukglass i det varma vädret!

Ytterligare en underbart varm och solskensrik dag...det är såååå ljuvligt ute nu...jag älskar det!
I morse när jag skickat min stora duktiga flicka till skolan, packade jag in min lilla duktiga flicka i bilen med vagn och allt...hämtade upp självaste fru Sjöberg och sedan vidare till Agneta...vi skulle ut och gå i det underbara vädret.
Jag och Lis kände att det var vår tur att komma till henne och undersöka markerna på västerområdet istället...vi har trampat samma runda nere vid oss så länge nu, så det var dags för oss att utforska hennes vyer.
Agneta var hundvakt åt sin sons hund så hon kopplade henne och sedan traskade vi iväg...mot Almaån bar det av...vi gick ner mot Stjärneholm och vidare mot almaån...vilken underbar runda på 1½ timme, så frisk skön morgon sol som letade sig fram för att värma upp denna dag till oss.
Nova sov i vagnen hela rundan precis som vanligt, så skönt för henne...hon älskar att sitta i sin vagn och få vara ute i naturen.
Hemma igen fikade jag och Nova lite innan jag fixade middag till oss, sen somnade Nova om igen och jag la mig faktiskt också på soffan en stund, skönt!
Mamma ringde och sa hon skulle komma in en runda, när vi lagt på ringde Virre och sa hon kom en runda...efter ett tag ringde även min fina bästis Caroline och ville komma....så det blev en samling tjejer som satt och tjabbade lite här hemma innan vi gick till Maxi allihopa.
Caroline var lite orolig då Michell är med sin morfar och mobror i Tunisien och skulle kommit hem på lördag, men tyvärr är alla flyg inställda på grund av vulkanen på Island....så det blir ingen hemkomst för dom...innan söndag vet dom tyvärr inte mer...fatta vilken grej, undra hur länge dom blir kvar där...
Efter Maxi satte vi oss på en bänk utanför med varsen glass...så gott! Premiär för min mjukglass med karamellströssel...Mmmm!När vi vinkade hejdå till mamma kom helt plötsligt pappa som var på väg hem från jobbet...han pratade lite med oss innan dom körde hem med varsen bil och vi gick hem för att ha mys.
Fastnade på en väldigt intressant dokumentär på 1:an om en man från Lund som samlat på sig så mycket saker i sin lägenhet att han fått klagomål...han hade fått så många varningar och till sist blev han vräkt...väldigt intressant film faktiskt...man fick följa honom tillsammans med killen som gjorde filmen om honom och hur det gick för honom fram till hans död. Så mycket "udda" folk det finns, intressant...
En lugn kväll med lite mer packande och lek ute i kojan.
Nova är överallt med sin gåstol, hon snurrar rundor och drar i ALLT nu...hon har kommit på hur man öppnar lådorna i köket, så man får vara där och passa henne hela tiden för ibland drar hon ut dom så hon slår sig själv och blir ledsen...nu är lugnet slut! HERE WE GO!


2 kommentarer:

  1. Hm...
    Man får ju dåligt samvete av att läsa HUR duktig du är med dina långa promenader...
    Men flitens lampa lyser ständigt hos dig!!!
    Kramizar

    SvaraRadera
  2. Hahaha...ska bli resultat också innan man kan klappa sig på axeln ;)
    Du är ju så smal och fin så du behöver inga långpromenader du inte....
    Stor kram

    SvaraRadera