onsdag 7 april 2010

Premiär för grillning..

Nova och Stig myser vovve ...och att det kan vara så gott med grillat det förstår jag inte...OJ vad vi åt...och åt...och åt, ja jag trodde inte jag skulle komma av stolen efter den middagen med kotletter, hasselbackspotatis, grillade ananasskivor, vitlöksbröd, sallad och sås...PUST! Det är alltid lite speciellt med grilldebuten man njuter lite extra då...och äter som man aldrig sett mat eller kommer få se mer mat i sitt liv igen...Härligt att våren är här och man kan grilla och äta gott...I LOVE IT!
Vi slängde oss i soffan allihopa mätta och "trätta" efter middagen och orkade inte röra oss många centimeter på ett bra tag, satt och tjabbade lite medan Stig och Nova hade mys med en av Jennys små hundar, dom är sååå söta dessa små Prazky krysarik...inga stora hundar, nej dom är så små och alldeles underbara! Meningen var att vi skulle spela kort men Nova började bli trött och hade svårt att komma till ro, så vi körde hemåt vid 20.30 ca.
Nellie stannade kvar hos Philippa och skulle sova över, dom hade fullt upp med sina lekar där ute (blomsterlökar dom tog med från vår trädgård)och sitt hoppande på den stora studsmattan.
Det blev inte mycket mer än sitta vid datorn en stund och titta lite på tv när vi kom hem...Desperate Housewives började och det missar jag gärna inte, det är ju ett av mina favoritprogram.
Nova somnade direkt hon fått sin välling och pyjamas + torr blöja, så jag och Stig njöt bara av tystnaden...vi låg i varsen soffa och sa inte mycket till varandra innan vi gick upp och la oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar