torsdag 22 april 2010

Vissa dagar hopar sig....med massor att göra!

Nu är jag klar att följa med mamma....nu flyttar vi...
Nova flyttklar....Baztian tittar på En intensiv Onsdag med massor att göra...morgonen startade med en promenad där jag mötte upp Lis vid Läredaskolan klockan 08.00 när hon lämnat Nora...sen gick vi vår långa runda på 1 ½ timme...skönt. Jag älskar det...att vara ute och gå med Lis...vi pratar om så mycket och hon vägleder mig genom livet med dom klokaste orden och dom perfekta råden...TACK FÖR DU FINNS min fina vän!
När vi kom hem från vår morgon tripp gick jag inom Willys och köpte hem frukost, för snart skulle Angelica komma på besök...trevligt! Idag kom hon utan vare sig Denniz, Jossan eller Tindra...dom var i skolan + dagis...hon hade ledig dag från jobbet, så hon passade på att styra bilen mot Hässleholm. En hel del prat blev det om allt och inget innan hon satte sig i bilen och begav sig hemåt mot Ljungbyhed igen vid 12.30 tiden...
Nova var hungrig så jag fixade lite mat till henne och sen tog tröttheten oss i varsen hand...vi gick upp på ovanvåningen och la oss...Nova i sin spjälsäng och jag och Stig i vår säng...vi satte på en dvd film men för min del var det löjligt att ens tänka tanken att jag skulle orka titta...tror nästan jag sov innan vår dotter gjorde det...Det är hårt att gå långa rundor på morgonen och vara mamma på heltid...men samtidigt så underbart...
När klockan var 14.30 vaknade Nova och jag...så skönt att få sova 2 timmar, det behövde min kropp och själ...kände mig genast mycket piggare.
Nu var det dags att ge Nova lite fika och byta blöja innan det var dags att åka hem till Linda Berglund...vi skulle träffas och ta en fika och inte nog med det för Fia Gedenryd hade bestämt att komma även hon...med sin lilla nyfödda pojke på 6 veckor.
Sååååå kul att träffa Fia det var ju liksom inte igår...nej snarare 8 år sedan kanske...hahahhaa vad tiden den går...hon bor i Lund och var i "hemma" i Hässleholm för att träffa sina föräldrar.
Nova kändes helt plötsligt så stor när hon kom in med sin lilla pojke...var tog tiden vägen med vår lilla prinsessa som nu helt plötsligt satt själv på golvet och saglade ner och tuggade på Elsas bratzdockor?! Hon kändes verkligen stor nu när detta lilla knyte satt bredvid henne och sov som en stock i sin bilstol...så fort man glömmer...så fort det går...det var nu jag verkligen insåg att vårt lilla troll snart kan både gå och springer rundor som ett yrväder.
Stig och Nellie kom och hämtade mig vid 17 tiden när dom hade varit i Stoby och hämtat skruvdragare och lite annat hos min fina bror som alltid ställer upp för sin lillasyster...TACK FÖR DU FINNS i mitt liv.
Fia skulle komma i nästa vecka också så vi bestämde att hon och Linda skulle gå ner till Södergården på tisdag och hälsa på mig i vår flyttkaos...trevligt!
När vi kom hem fixade jag och Stig lite här hemma, vi skruvade ner hyllor och sängar och diverse saker som skulle fixas innan vår flytt äger rum i morgon bitti...ÄNTLIGEN!
Kenneth och Lina kom inom en runda då Stig hade fixat att hämta en matta till dom som var beställd och levererades till Hässleholm...det blev en kort visit då Lina var supertrött...stor om magen och kom från sjukhuset där hon legat inlagd något dygn med misstanke om havandeskapsförgiftning...hon såg trött ut och magen hade sjunkit ner..nu är det nära för dom...10 Maj men det blir nog tidigare...stackars henne hon var inte pigg alls.
Vi fixade lite kvälls mat och slängde oss sen själv på soffan och tittade på korkade Anna Anka...förstår inte ens att man orkar lägga sin tid att titta på henne, så jag läste min skvallerblaska under tiden Stig och Nellie satt fastnaglade i soffan....
Nova lite orolig och somnade tidigt, utan att dricka sin välling...lilla tösen så trött och ledsen innan hon kom till ro.
I natt vaknade Nova vid 24 tiden och var såååå ledsen, nästan otröstlig...vet inte vad som var fel...mardröm? tänder? hungrig? ingen aning...men ledsen var hon...Stig tröstade och jag skuttade ner och gjorde lite välling...hon slök den med hull och hår så det var nog mest hunger med tanke på att hon inte åt innan hon somnade...vi lät flickan somna mellan oss...men flyttade över henne igen till hennes egen säng sen sov hon gott hela natten...jag däremot har mest legat och vridit och vänt på mig...
I dag blir det till att organisera till vår flytt som äger rum i morgon...vi startar direkt när Hässlehomlsbyggen öppnar sitt kontor 08.00 för att kvittera ut nycklarna, sen vidare till Perstorp och lämna Nova.
Återkommer med mer skrivande när vi kommit på plats och telefon och internet fungerar som det ska...det ska fungera direkt det har dom lovat men man vet ju aldrig när det gäller Telia...
Wish me goodluck...here we come Södergården...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar