söndag 11 april 2010

Jag kan inte sova....

Min älskade bror med familj har äntligen kommit hem, hela och välbehållna...Wiktor stod på luren 10.30 i går morse...då hade dom varit hemma 1 timme...han skulle se hur Snowball hade det...om hon levde (tror jag mer att det var) hahahah..Vi bestämde att vi kom ut med hans hamster framåt eftermiddagen.
När jag fixat här hemma och varit ute på en jätte skön promenad med Nova i vagnen, så gick jag till Ö&B och handlade hem lite sköljmedel.
Jag, Nellie, Nova och Ian körde ut till Stoby och hade hamstern med oss i tryggt förvar...långt i från katterna som man fått tänka på att hålla borta från buren nu i 14 dagar.
När vi kom ut till Stoby vid 13.30 tiden kom en sömndrucken Git och öppnade dörren...det var alldeles tyst i huset...dom sov...trötta efter tidsomställningen. Git tog Snowball och hämtade lite presenter till oss som dom köpt på resan...åhh vad spännande! Eftersom vi inte ville störa dom så körde vi hem igen utan vare sig fika eller lek...så fick det bli. Jag förstår dom, vi var lika kvaddade när vi kom hem från Thailand, är faktiskt tufft när det skiljer 6-7 timmar.
Inte mycket att deppa över det kommer fler tillfälle, barnen var ute och lekte hela dagen i det fina vädret...men senare framåt sen eftermiddag ringde Hannes och hade minsann vaknat till liv...han och Wiktor ville komma och leka, så Andreas körde hit dom.
Johan, Virre och Ian var här på kvällen och vi lagade god mat som Virre hade med sig...Fläskfilée i massor...hennes pappas frys hade gått i sönder så hon fick massor av kött av honom annars skulle det bara fått slängas...gött. Vi gjorde pommes och en sallad och sås till sen åt vi som vanligt så man är sprängdfylld...Hmmmm...Wiktor och Hannes var dom som åt mest så man kan ju undra om dom inte varit nöjda med maten i USA...dom älskade min mat sa dom...tack ni är för underbara mina fina syskonbarn! Andreas kom och hämtade dom vid 20.00 tiden sen blev det så tyst och lugnt i huset, tack mina öron behövde vila från allt skrik och stim och stoj...
Nova var lite orolig och ledsen på kvällen, inte likt henne...kändes som hon hade ont någonstans?! Hennes prickar på rumpan har försvunnit igen...konstigt...min svärmor sa det kunde vara tänderna som gör så hon får utslag...jaha men var f*n är tänderna då?! hahahaha hon kliar och kliar i munnen men inga små risgryn kommer...hon har ju hållt på så här i månader nu. Ja hennes tänder lyser verkligen med sin frånvaro...
När Stig körde till Harrys och jobbade skuttade jag upp i sängen och satte på en film, hade svårt att sova...tror inte jag sovit många timmar denna natten...vet inte varför?! Låg och snurrade från den ena sidan till den andra...Inte likt mig...Hörde när stig kom hem vid 04.00 skuttade ner och pratade lite med honom innan vi gick upp och la oss tillsammans. Stig somnade rättså fort medan jag fortfarande inte för min värld kunde komma till ro...jobbigt jag brukar aldrig ha problem med sömnen...SUCK!
Nej minsann nu ska jag gå och vila mig på soffan lite när Nova sover sin lilla morgon/förmiddagslur...hoppas och tror jag kan få lite sömn så jag orkar med denna dagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar