tisdag 20 april 2010

Kusinvitamin på operation...lycka till!

I dag ängnar vi i vår familj en stor tanke åt lilla kusin Stephanie på Åland som ska opereras i Uppsala idag...en av dom större operationerna...det kommer gå bra det vet jag...detta är en stark och duktig flicka som fixar detta galant!
Vi har hela familjen Barbapapa i tankarna i dag...LYCKA TILL!
Jobbigt när det är så långt mellan oss framför allt när det är sådana här saker som händer...då vill man gärna finnas där och hjälpa och stötta men det går liksom inte med alla dessa mil som tyvärr skiljer oss åt...ett stort hav som breder ut sig mellan oss...men som jag sagt tidigare...flytta hem igen..kom tillbaka till skåne...till oss andra.
I dag kommer Stig hem, det känns jätte skönt...jag har saknat honom väldigt mycket denna gången han varit borta...har varit mycket här hemma och mycket tankar kring diverse saker...fast...DET SOM INTE DÖDAR DET HÄRDAR....jag är en väldigt stark person som inte slåss ner i marken i första taget...jag reser mig upp varje gång en motgång kommer. Än så länge har jag inte blivit liggandes länge innan jag rest mig igen...
Dagen ser ut att bli en underbart fin dag detta också...solen lyser redan på himlen och jag samlar kraft och energi...jag har snart fyllt på min energidepot till max...snart orkar jag mer, mycket mer...när flytten är klar...då är jag pigg igen, det är jag övertygad om.
Ska posta ett brev idag om att Nellie vill till kollo i sommar i Magnarp...hon har inte vågat tidigare men denna gången vill hon faktiskt, kul...hoppas bara hon kommer med också annars blir hon väl ledsen och besviken, där är bara 24 platser per period så det blir kanske inte så...detta behöver verkligen vår stora höna...definitivt...för hennes dåliga självkänsla och självförtroende...klippa navelsträngen från sin mamma framförallt...få ta ansvar och få klara sig själv utan oss.
En betydligt lugnare morgon hade vi idag...jag la upp morgonbestyren på ett annat sätt och detta blev bättre...inget bråk, inga motgångar, allt blev bara bra...en glad Nellie cyklade till skolan och en lika glad mamma fortsatte med sina sysslor här hemma. Underbart!
Kläder på...och sen promenad till Maxi innan "gubben" ska bli hämtad i Örkelljunga....Äntligen ska jag få ha min kärlek hemma 1 vecka igen...I LOVE IT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar