lördag 17 april 2010

Tack & hej mina fina vänner....


Lis är glad & nöjd när det vankas mat & dryck...

Sofie & Helené har en diskussion


Sara, Susanne, Amila, Agneta, Marika & Susanna
Vilken super trevlig Fredagskväll jag fick tillsammans med mina underbart fina jobbarkompisar...en Malmö resa som blev både roande, vemodig och helt fantastisk....
Med lite gott vin och en present till Gunilla skålade vi i vitt vin på Gunillas hotellrum innan vi gick vidare för att avnjuta en underbart god 3 rätters middag...OJ vad det var gott...framföra allt förrätten som var en super duper god skagentoast...tror faktiskt aldrig jag har ätit en sådan god toast någon gång! Vin serverades till maten både vitt och rött och jag dricker ju då inte så speciellt ofta så det var INTE mycket man tålde innan man kände sig halv rund under fötterna..hahahah.
Jag valde att inte dricka mer då jag visste man skulle sitta på en teater 3 timmar, klokt gjort för annars hade jag varit en av dom som somnade på teatern....vilken tur det inte var jag för då hade jag skämts..
Vi lullade bort till slagthuset och intog våra platser på teatern...en bra uppsättning av " The Producers"...roliga skådespelare och en fullsatt salong, kan ju inte bli bättre...men guuuuud vad varmt där var inne...trodde minst vi skulle smälta bort. Lis började få smått panik och var på väg att resa sig och gå ut, men orkade härda ut till slutet.
En jä*la ynka LOKA kostade 28 kronor...vad är det för priser, patetiskt ju...
När föreställningen var över gick vi alla i en caravan bort till Pressbyrån där jag blandade lite godis och köpte en Ramlösa.... jag var ju tvungen att ha lite mys på hotellet sen.
Ingen orkade gå vidare för mer nöje, så det blev godnatt och krypa ner i sängen vid 23.30...vi satte på tv:n men det blev ingen lång stund för mig...efter en liten stund blev Mel Gibson suddigare och suddigare och till slut var han borta...jag hade somnat och vaknade till av att Lis släckte tv:n...orkade inte säga något utan somnade om direkt igen...underbart skön säng..I LOVE HOTELL!
Ringde hem till Caroline tidigare på kvällen för att kolla hur det gick med flickorna, inte för att jag misstrodde hennes barnpassning utan mest för min egen skull...ville höra deras röster och se så dom inte saknade sin mamma för mycket, men det var ingen risk!
Tog tåget hem i morse 10.30 efter vi ätit en enastående hotellfrukost...hur kan detta vara så fantastiskt gott varenda gång?! Vi satt i matsalen 1 ½ timme och plockade allt vi kunde. Körde Caroline till stan när vi packat in allt i bilen och sedan vidare hem för att fixa salladen vi skulle ha på vår festen i kväll...lite vila och lite mys med Nova innan vi gjorde oss redo för en trevlig kväll med våra vänner på Södergården....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar