fredag 2 april 2010

Aprilskämt...en pizza och påskmys!

Nova äter majskrokar när vi äter pizza
Nova myser med Virre
Mys på pizzeria Viking En tidig skärtorsdags morgon för oss alla....jag körde Nellie till skolan idag (hon fick dispens) och hämtade upp Hanna eftersom jag ändå skulle hämta hem Stig på åkeriet...
Stig ringde och blåste mig...inte ovanligt i och för sig för den mannen lever i fablernas värld...förstår inte var man får all sin fantasi i från?! Han ringde och sa att hans släp på lastbilen börjat brinna så han kom inte hem...eftersom man inte är så snabbtänkt på morgonen gick jag ju givetvis på detta aprilskämt...jag är aldrig snabb nog att komma före Stig med dessa skämt...attans också han lyckas blåsa mig varje gång!
När jag, Stig och Nova kom hem föll vi in i något sorts komaläge alla 3, skönt...Vi hyrde en film på boxern och låg och mös till den...Stig somnade nästan direkt eftersom han kört hela natten...Nova somnade också och sov så gott, så till slut låg jag där själv i soffan och drack påskmust och tittade klart på filmen i min ensamhet...underbart!
Mamma ringde och ville gå på stan, så efter Nova ätit sin middag så stoppade jag ner henne i åkpåsen i vagnen och mötte upp mamma utanför så hon slapp gå in.
Vi gick upp till stan, det var jätte skönt väder ute...lite blåsigt men annars skönt, + 9 grader!
En del kläder till Nova blev det...vilket behövdes eftersom hon växer ur sina kläder på nolltid, herregud vad fort det går. Tack snälla mamma för allt du ger barnen...vad skulle man gjort utan dig/er?!
Nellie var rastlös efter skolan och det märktes direkt att det vankas lov 1 vecka...det måste hända något direkt...sitta hemma går ju inte...inte ensam i allafall...Nellie ringde Philippa och Nashi kom in till Hässleholm och hämtade upp både Nellie och sin systerdotter Rosin som båda 2 skulle sova i Bjärnum denna natt..dom skulle målas till påskkärringar och ha tjejmys alla 3, kul. Nellie tyckte det var lite fjantigt att gå påskkärring...hon och Rosin är ju 11 men dom fick ju ställa upp om Philippa ville göra det...fast utan smink sa Nellie.
Jag, Stig och Nova åkte upp till stan och mötte upp Johan och Virre för att fira en liten födelsedagsgris...Johan fyllde år så vi åt pizza och hade mys på pizzeria Viking med honom...Stort grattis du gamle man...hahaha...
Efter maten fått lägga sig till rätta i våra runda magar (inte Johans som är av slaget benget...fusktigt) så körde vi hem till makarna Rudolf/Johnsson för att tragga lite till innan det var dags att bege sig hemåt för att natta vår lilla flicka som snart sov för natten, hon var så trött men som vanligt bara skrattar och ler hon ändå...Underbart att se!
Efter pyjamas kommit på och blöjbyte var gjort drack hon sin välling och deckade sen direkt det lilla flickebarnet, herregud så trött hon var efter restaurang besök, lång promenad till stan och allt annat som hon gjort under dagen...
Klockan 22.30 var jag själv så trött så jag såg dubbelt...jag bar upp Nova som då sov som en stock till sin säng, sen bäddade jag ner mig själv och somnade direkt helt utslagen av denna dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar