torsdag 29 april 2010

Flyttstädning!

Det tar minsann längre tid än man tror när man ska flyttstäda...och är ju jag en sådan person som ska göra det ordentligt från början...inte halvdant eller slarvigt...så det tar sin lilla tid...
Jag började själv med ovanvåningen, torkade av alla listor, dörrar, garderober och allt annat som ska torkas av...sen putsade jag fönsterna och dammsög och torkade golven. Caroline min fina vän var snäll och tog Nova på en promenad hem till sin syster som bor i närheten, så jag skulle slippa hålla koll på henne också...tusen tack för hjälpen du godhjärtade vän! Hämtade upp Virre vid 16.30 när hon slutade jobbet, så kom hon och hjälpte mig...hon började skrubba i köket...rengjorde kylen så den blänkte och jag tog toaletten...jag sprutade kalkosan på kaklet så jag höll på att få andnöd...fy farao vad starkt det är...men herre gud så skinandes ren toaletten också blev när jag var klar.
Vi hann inte så mycket mer för klockan började bli mycket...tiden tickar snabbt iväg när man håller på att flyttstäda. Nova började bli trött hon hade bara sovit en liten stund i vagnen, för sen var det full lek med Alexandra och Jazmine....Michell skulle på fotbollsträning, så vi slutade där för denna dagen.
Jag ska ner i huset i dag och fortsätta med hjälp av min kära mamma som tar Nova på en promenad så jag kan böka och stöka själv...hoppas jag hinner det sista idag, för i morgon kväll ska nycklarna till huset lämnas...sen är man kvitt det huset...TACK för det...
Läxläsning med Nellie igår när vi kom hem...hon ska ha diagnostiskt prov i engelska i skolan i dag...sista dagen för denna veckan...skönt.
Barnen är lediga från skolan i morgon valborg så det blir sovmorgon, underbart!
Nova har börjat hosta lite hörde jag i natt och jag har fortfarande ont i min hals, så det är nog förkylning på gång i vår familj...får se vad det blir av det...
Nova fick svininfluensavaccinet igår...som vanligt är hon ju så duktig som med allt annat..hon sa inte mycket..blev lite ledsen när nålen stack in i hennes lilla tjocka goa bebislår, men blev lika glad igen när hon fick en liten leksak att leka med...du fina duktiga lilla flicka. Nästa dos blir i Juni när jag ska på 10 månaders kontroll med henne. Sen är hon också skyddad från den otäcka sjukdomen...
Det började regna igår kväll och har regnat i natt så jag ser att träd och buskar slått ut ordentligt bara på det lilla vatten dom fått under dessa timmar, för att kunna slå ut i blom...nu går det fort...detta är helt klart den bästa tiden...när allt knoppas och börjar leva...JAG ÄLSKAR DET! när man kan gå ut och ställa sig och dra ett djupt andetag i den friska vårluften det är så ljuvligt...det doftar så underbart gott...går inte att beskriva med ord...jag kände nu i morse när jag vinkade hejdå till Nellie och Betty att det luktade regn...så som det gör på sommaren när det regnat...underbara doft...

Detta är min tid...nu mår jag bra igen!

VÄLKOMMEN VÅREN & SOMMAREN.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar