söndag 18 april 2010

Söndagspromenad tidig morgon!


Klockan 21.45 var Nova så trött så hon knappt orkade hålla ögonen öppna, då fick jag packa ihop och tacka för mig...det var en jätte trevlig kväll på Södergården bland fina, underbara vänner...känns så bra att vara tillbaka i den gemenskapen igen. Nellie stannade kvar och sov hos Hanna ocnh Ida...så jag fick åka hem med bara lilla Nova....ja det är inte så bara men det blir rättså ensamt utan vare sig Nellie eller Stig hemma.
Satte mig vid datorn en stund efter pyjamas var på och en torr blöja + en vällingflaska tillagad.
Nova somnade i vagnen här nere och jag satte mig i soffan en stund...utan tv på eller någon lampa tänd...jag bara njöt av tystnaden och rensade mitt huvud innan det var dags att gå upp och lägga sig.
Satte på en dvd film som jag tittat på 4 kvällar nu men inte orkat titta klart på...typiskt mig...inte ens denna kväll tittade jag klart, för jag var alldeles för trött. Stig ringde och vi sa godnatt, det blev inget långt samtal jag orkade faktiskt inte...han skulle köra hela natten den stackaren.
Jag syndade...jag hade Nova i sängen hos mig i natt, det var ju bara hon och jag hemma så jag lät henne ligga på Stigs sida och mysa med mig hela natten...den lilla loppan snurrar rundor nu så man vet inte var man har henne när man vaknar. Tror hon sover bäst i sin egen säng ändå, för där vet jag att hon inte trillar ner på golvet...vi ska sänka spjälsängen nu eftersom hon börjat resa sig när hon tar tag i kanterna...hon är överallt nu vårt älskade lilla troll.
I morse vaknade jag av en glad liten flicka som jollrade och försökte få kontakt med sin helt utslgna mamma som gärna sovit någon timme till...men det var bara att gå upp och fixa till oss så vi kunde ut och gå en lång promenad med Agneta, Lis och Eva på 1 ½ timme...underbart väder + 9 grader stod det i bilen klockan 08.20...vi tog samma runda runt Almaån...det var inte mycket människor ute denna söndagsmorgon, ljuvligt.
Agneta var barnvakt åt ett av sina barnbarn Axel...så Nova fick lite sällskap idag av ett annat barn. Axel var så intresserad av Nova men hon satt mest och tjabbade för sig själv i vagnen en stund och brydde sig inte om honom innan hon som vanligt tvär somnade och sov resten av rundan.
Nu ska jag försöka ta tag i resten av det som måste packas innan flyttlasset går på fredag...det ska bli så skönt! I LOVE IT!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar