onsdag 7 april 2010

Nya krafter & nya tag!

Vilken underbar dag det varit idag...Med en långpromenad klockan 8.00 i morse fick jag upp ny styrka i min trötta kropp tillsammans med min älskade lilla Lis på 1 ½ timme, vi gick i rask takt runt hela Hässleholm...från Ekedal upp till stan ner till Södergården och tillbaka till Ekedal igen (inom en hel del gator, kvarter och skrymslen)...pust...solen sken på en klarblå himmel och det var inte mycket människor och trafik ute denna tidiga onsdagsmorgon, endast dom som var på väg till sina jobb...Nova sov så gott i vagnen, ja nästan hela rundan eftersom hon vaknade tidigt i morse...Stig sa att hon kunde vara hemma med honom när jag skulle ut och gå (eftersom jag alltid brukar ta med henne) men jag kände att hon sov bättre i sin vagn med en alldeles lagom vårluft ute som deckade henne fullständigt, än att hon skulle somna om hemma i spjälsängen. Jag var tvungen att samla nya krafter eftersom min energi fullkomligt rann av mig i helgen, har bestämt mig för att hädanefter lägga ALL min energi på betydligt viktigare saker än det som inträffade och framför allt på människor som står mig närmst om hjärtat, jag vet vilka dom är och dom är INTE särskilt svår räknade...Att man inte kan lita på någon det är också sanningen, hur mycket man än vill och hur mycket man tror sig känna någon blir man oftast besviken ändå! Lärde mig av en mycket vis och sann vän att KARMA slår tillbaka på den onda...Jag vet också att det är så och jag ser det redan och det stärker mig och min tro på mig själv! Det är färdig tjafsat nu och hädan efter är det ME MYSELF AND I som gäller...inte ge mer av mig eller mitt till människor som äter upp en inne ifrån med deras dåliga egenskaper och deras jä*la fega, fruktansvärda och hemska sätt att vara mot allt och alla. Nej nu är det bra...låt dessa människor leva sitt ledsamt patetiska liv så lovar jag er att även jag ska bli en bättre människa. Jag tar till mig av att jag inte är någon perfekt människa som gör allt rätt efter konstens alla regler, men jag ska ändra på det så blir i allafall jag en bättre människa...Ha en fortsatt underbar kväll och tänk på att MAN KAN INTE FÖRÄNDRA ANDRA BARA SIG SJÄLV!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar