måndag 19 april 2010

Ett brutet ben...flyttröra och Måndagshat....

Nu närmar det sig med stormsteg...flytten..vi börjar på fredag och det ska bli så sköööönt.
Vi bor i våra flyttkartonger och igår packade jag även ner våra påslakan och handdukar i sopsäckar, plockade ner alla tavlor och annat bråte på väggarna. Stig kommer hem i morgon och då ska han borra ner hyllor och diverse saker jag inte vågar befatta mig med...(jag hade väl tappat vår 47 tummare från väggen...och det hade inte blivit populärt)
Mina underbara svärföräldrar ska passa Nova hela helgen då det inte är så lätt att hjälpa till om hon är med...känns som jag hade fått konka på henne och inte kunnat göra ett skit...tusen tack för den hjälpen ni är guld värda!
Ska snart klä på Nova och sen ut och gå en lång runda med henne...är så fint väder idag också...skönt! Måste rensa tankarna och få ny energi...
Saknar Stig något så fruktansvärt idag...jobbigt dom dagarna, men jag vet ju att han snart kommer hem...i morgon...det går fort...
En stressig måndag morgon som vanligt när det gäller att få iväg Nellie till skolan...JAG HATAR MÅNDAGAR! Nellie är trött och seg och får inte ändan ur vagnen med det hon ska göra...cyklar alltid senare än hon ska och jag blir helt stressad och tuggandet är i gång...suck, pust, stånk och stön....idag kom hon 10 minuter senare i väg än hon egentligen ska...f*n vad jobbigt det är med dessa skoldagar...ett riktigt stressmoment.
Igår kväll ringde lilla Hannes och berättade att Wiktor brutit benet i lördags på 2 ställe...ambulansen hade hämtat honom och benet hade varit helt av på båda ställena...han är inlagd på sjukhuset i Kristianstad och har opererats...skulle gå med gips i minst 6 veckor...är gipsad upp till låret...lilla killen stackars dig. En dum studsmatta även där som var boven i detta drama...Wiktor var ledsen för han inte kunde spela fotboll och hade mest varit sur när dom varit inne hos honom sa Hannes...tror jag det...inte så roligt att inte få vara med när seriespel och vårcup och hela den roliga säsongen börjar...surt sa räven! Krya på dig mitt älskade syskonbarn, vi kommer och hälsar på dig snart...
Nej minsann en dusch...en promenad och en rejäl frukost så jag orkar fortsätta med packning och allt annat som ska göras...Måste försöka stressa ner...jag går på högvarv nu känner jag...jobbigt, fy f*n vad jobbigt...men snart är vi på plats och då hoppas jag det lugnar ner sig för annars kommer jag lägga mig i fosterställning och inte röra mig ur fläcken...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar