onsdag 14 april 2010

En dag med mycket motion...

Tintin & Nova på vårpromenad!
Tintin med sina coola brillor...

Men vaddå? en liten puss kan jag väl få? Det blev en rejäl runda idag i det underbart varma vårvädret...Helen kom in till mig vid 09.30 då traskade vi en lång runda på 2 timmar...så varmt det var, finns inte mycket mer att säga än "Välkommen hit underbara vår" Tintin hade haft feber under natten och såg hängig ut i sina ögon...men med solglasögonen på sig var han ändå redo för en promenad så han skulle bli friskare i den underbart varma vårluften...vilken cooling denna lilla pojke är! Vi beundrade blommorna i trädgårdarna vi gick förbi...helt utslagna är både påskliljor, tulpaner och massor av andra blommor...buskarna runt husen börjar ta fart..en del är utslagna och börjar bli gröna...helt fantastiskt med denna grönska som bara spricker upp mer och mer för varje dag solen levererar sina varma solstrålar till oss...
När vi gått vår runda så var våra barn hungriga och Helen körde hem till sin mamma där hon skulle ge Tintin mat och jag gick in och gav Nova en stor portion middag som hon slök med hull och hår och drack massor med vatten...
Mamma kom in vi skulle gå på stan hade vi bestämt, phu...min fötter och ben var jag redan trött i men lovat är ju lovat så det var bara att ta på sig jacka och skor igen och vandra upp till stan med henne...mamma gav mig en tunika jag ska ha på mig på fredag när vi ska till Malmö med jobbet, jätte snygg...tusen tack snälla mamma! Nova började tycka det var varmt och tråkigt att åka vagn, hon började bli gnällig så vi gick hemåt igen när vi hittat det vi skulle till mig.
När vi väl kom hem så var vi lite hungriga så jag ställde mig och gjorde några pannkakor till oss med sylt och grädde...mamma tyckte det var lyx med grädde, men jag tycker inte man äter pannkakor utan det...det är ju liksom det som är det lilla extra...mmmm vad gott det var.
När Nellie kom hem var hon också hungrig som vanligt efter skolan och stoppade glatt i sig dom sista pannkakorna för att sen gå ut och fortsätta bygga på sin koja. Mamma åkte hem och jag kände hur både jag och Nova blev tröttare och tröttare...så vi somnade gott bredvid varandra på soffan 1½ timme...åhhh det var precis det jag behövde, skönt! Med fötter och ben i högläge så dom fick vila så somnade jag snabbt...gud vad jag var trött...
Man blir helt slut av solen, den suger musten ur en...fast på ett positivt sätt. Nova är röd om sina kinder, mer på den ena så jag tror minsann hon lyckats fånga solen och fått lite färg när hon legat i vagnen...
Städning, packning och allt det andra som hör till ska denna kvällen sysselsätta oss med, Nellie kallar för att bli förhörd på sin läxa så det är det som ska göras nu innan något annat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar