måndag 26 april 2010

Fotboll och slappe söndag...

Nova & kusin Wiktor har rullstolsrally
Baztian sover i värmen
Flingan njuter av våren
Söndagen var rättså lugn faktiskt...orkade inte mycket mer...När Nellie och Ian vaknade hade den lilla killen knappast tid att äta frukost för han skulle ut och leka med Rasmus...jag fick hejda honom till klockan åtminstone blev 10.00
Nellie blev lite sur för hon hade inte någon direkt att vara med så hon satt inne och tjurade under tiden jag plockade och hängde upp dom sista kläderna som skulle in i respektive garderober...
Vid 13 tiden kom Virre och Johan och hämtade hem Ian, då hade hon varit på Hässleholmsgården på loppis där hon hade bord och sålt lite diverse saker för 700 kronor minsann...en liten extra inkomst...alltid bra med extra pengar. (sparas till Thailandsresan kanske)
Chiliconcarne blev det till middag...bara att värma upp, samma rätt 2 dagar i sträck...fast i lördags blev det med ris och i går med makaroner...det fungerar att äta det 2 dagar i rad...ville ju inte kasta vår flyttmat vi fått av svärmor...
På eftermiddagen tog Stig lite fritt från allt flyttande och var ute och körde lite motorcykel någon timme med Mange och compani...då passade jag och Nellie på att följa med Caroline och Michell till Österås och titta på fotbollsmatch. Michell skulle spela en match och kusin Hannes skulle spela en...så vi satte Nova i vagnen och traskade bort...skönt väder...lite blåsigt, men det var skönt ändå.
Wiktor satt i sin rullstol när vi kom fram till fotbollen med det brutna lilla benet stickandes rakt ut vilandes på en extra "kudde" som satt fast på rullstolen...han orkade inte hoppa på kryckor så han hade tagit rullstolen idag, vilket han gjorde rätt i. Nova satt i hans knä och barnen busade med henne...
Hannes och Michell kämpade väl på sina respektive matcher...duktiga killar...dom vann båda matcherna mot Yngsjö och Vittsjö...GRATTIS killar!
Nova somnade gott i vagnen efter bus och allt tittande på fotboll...och när vi väl kom hem igen, var vi lite frusna faktiskt...lite kallt att stå still och titta bara.
Stig kom hem och vi fixade lite här hemma, gav Nova lite gröt och sen erbjöd Caroline sig att hjälpa oss med Nova när vi skulle ner i huset och fixa lite av det sista...Nellie var ute och lekte med Julia, så vi stack i väg en snabbis innan klockan blev för mycket.
Nova somnade inne hos Caroline...hon hade varit jätte ledsen vår lilla prinsessa...vet inte varför...men till slut hade hon somnat så vi fick bära in henne med kudde och filt och lägga henne i spjälsängen...(tur vi bor vägg i vägg nu).
Lite mys framför tv:n innan vi totalt deckade allihopa...det är minsann jobbigt att flytta...det tar på krafterna, men nu är det gjort och nu kommer det dröja LÄÄÄÄÄÄÄÄNGE innan jag flyttar mig ur fläcken...känns som min familj får bära ut mig ur detta hemmet när jag är död, för jag orkar inte flytta 1 meter till dom närmsta åren nu...hahahahaha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar