onsdag 28 april 2010

Jag är så tacksam för allt....

Jag följer en blogg...en väldigt stark blogg...som berör mig något fruktansvärt...jag blev så glad idag när jag öppnade upp den och läste att lilla Zeb äntligen börjar gå mot bättringsvägen...att man kan bli så glad för en annan människa skull...för en annan mammas skull...som så frustrerande skriver av sin ångest och oro för sin lilla prins...jag inte känner personen i fråga, men bryr mig väldigt mycket ändå...det är stark tycker jag...oerhört starkt.
Har följt denna blogg ett tag nu och lyckönskar verkligen mamma Lindah och hennes fina pojkar all lycka i livet framöver...Jag är så jä*la lyckligt lottad som inte har behövt gå igenom något så allvarligt som att någon av mina barn drabbats av cancer...eller någon annan allvarlig sjukdom, för det är tufft...jä*ligt tufft att överleva det.
Jag har köpt 4 stycken fina änglar som jag skrev om i min blogg tidigare...dessa är just för Zebs skull jag köpte dom...jätte fina! Det är 4 skyddsänglar som skyddar mina barn...jag tittar på dom varje dag och tänker på Zeb och alla andra barn som det inte går lika bra för....men idag när jag läste vad mamma Lindah skrivit stelnade mitt blod till i kroppen...det ofattbara hade hänt...blodkropparna börjar jobba och tillverkas på egen hand och det går åt rätt håll för honom...Jag kan bara säga - Zeb och Lindah ni är så otroligt starka och fortsätt vara det...jag tror på styrkan att den gör en frisk! LYCKA TILL du fantastiska lilla pojk...
Gårdagen var en dag där min kropp var helt totalt slut...jag kände mig lika trött som tanterna på "hemmet" orkade inte mycket...totalt slut...helt havererad...
Var och lämnade min man i Örkelljunga och Caroline följde med mig som sällskap, tack min fina vän....sällskap i bilen är det bästa när man är så trött som jag var.
När vi kom hem var vi tvugna att rycka upp oss så vi tog Nova i vagnen och gick till Coop för att handla lite...Caroline hade hunnit somna på sin soffa när jag kom och hämtade henne...fler än jag som är kraschade...förstår inte var vår mat och dryck tar vägen...har vi någon hustomte som äter och dricker upp vår mat på nätterna eller för jag gör inget annat än handlar tycker jag...kylskåpet gapar lika tomt alltid...dags för storhandling där jag fyller upp både kyl och frys.
Till kvällsmat bjöd jag in Caroline och Michell på pannkakor till kvällsmat, mums...
Jag bloggade igår om min trötthet...och det var verkligen så illa att jag missade mitt favoritprogram, jag deckade fullkomligt...sovit hela natten och är ändå trött idag...käre tid vad denna flytt har tagit på krafterna...eller är det något annat som lurar i min kropp...har ont i halsen så det brakar kanske loss med en rejäl förkylning.
Jag ska till BVC idag..Nova ska få sitt svininfluensavaccin...stackars tös. Sköterskan på BVC sa det var bäst att ge henne den eftersom vi åker till Thailand till hösten i 3 veckor och denna sjukdom finns även där, så varsågod...ett litet stick i armen även för henne (stackars lilla flicka) för något sjukt barn orkar vi inte ha där nere eller när vi kommer hem.
Ska ner i huset i kväll och ta hit dom sista kläderna + kolla posten...sen är det städningen kvar..PUST! det jobbigaste och ett helt hus är inte kul att ta tag i...
Nu har jag bestämt mig för att stila upp mig och ställa mig i duschen för att göra denna dagen till en bra dag...rycka upp mig och pigga till mig...Japp det är precis det jag ska göra....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar