söndag 25 april 2010

Vi är på plats...


HELT slut är jag nu...fy f*n med min prestationsångest som sköljer över mig när det gäller att få det fint och klart dag 1 man flyttar in...helt sjukt jag vet...jag har plockat undan och hängt in kläder, satt in i skåpen och snart...ja väldigt snart är det klart. Underbart...nästan all tvätt tvättad, gardinerna uppe, blommor och diverse prydnadsaker på plats..Nu är det bara huset kvar att städa och det ska göras i veckan...det är inte så lite men mamma ska hjälpa mig med Nova så jag kan göra det ordentligt. Tyvärr åker Stig på tisdag igen så den hjälpen är ju helt att utesluta...pust!
Baztian och Flingan njuter där ute nu...dom ligger och lapar sol...skönt att kunna ha dom ute igen så även dom kan njuta lite av vårvädret...
Nellie är så glad att vi är på plats igen, hon har haft fullt upp hela helgen med kompisar och att leka så man har inte sett röken av henne knappt.
Helen och Tintin kom in en runda och spanade läget igår, käre tid vad duktig den lilla krabaten är..han reser sig nästan helt själv upp om han får tag i en möbel nu...så försekommen är ju inte Nova...hon blir säkert ett lika försiktigt barn som Nellie var när hon var liten...rädd för allt!
Michell kom hem igår efter 1 extra vecka i Tunisien...kul att se honom och att allt var bra med honom...han var ju nyfiken hur vi hade det så han och Caroline kom inskuttandes direkt när dom kom hem.
I kväll ska vi till huset igen och skruva ner våra rullgardiner...har sovit 2 nätter med solen skinande rätt in i huvudet när vi vaknat...jobbigt när man är van vid ett riktigt mörkt sovrum.
Min svärfar har varit helt fantastisk denna helgen, som han har hjälpt oss med att bära alla våra möbler tillsammans med Stig...tusen tack! Min kär svärmor har varit barnvakt åt Nova så jag har haft möjligthet att plocka undan och få alla saker på plats så fort...ni är guld värda..jag har sagt det förr och jag säger det igen! TUSEN TACK !
Lite middag väntar våra hungriga, arbetande, kurrande magar...sen en skön promenad upp till Coop för att fylla upp kylen lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar