fredag 9 april 2010

Uppryckning står på schemat...

När man har beslutat sig en gång för alla att göra slut på saker och ting, känns det väldigt bra när det är gjort...och i dag har jag gjort slut på saker och ting...och det känns mycket bra!
Skulle egentligen ut och gått med Lis i morse men jag orkade faktiskt inte ens ta mig upp ur sängen, alla sov fortfarande och klockan var inte mer än 07.00 det var så tyst i hela huset så man hade hört en knappnål som fallit...så jag valde att vända på mig och somna om...Lis fick ett sms av mig att jag inte orkade sen somnade jag igen på studs...skönt vi sov ända till 08.30 innan vi gick upp och började stöka.
Är väldigt trött känner jag..funderar mycket över flytten (som står mig upp över öronen), mitt jobb jag inte har kvar, viktiga saker jag och min bror måste ta tag i nu när dom kommer hem från USA...pust, jag är så trött!
Solen sprack igenom molnen även idag, härligt att se...Jag samlar energi så gott jag kan genom ljuset och mina fina underbara vänner som vet hur jag mår.
Det allra sista i källaren är borta nu, det är en befrielse att inte ha detta hängandes över mig längre, så skönt! Så duktig jag har varit!
Vill börja köra bort kartonger nu, men vi får inte tag på ägaren till den lägenheten..Hrm..hade varit skönt att få dom ur världen så jag har bättre överblick över vad som ska packas och inte...Hatar flyttar! Men snart bär det av på riktigt..14 dagar idag, sen är vi kvitt detta mögelhus en gång för alla! Skönt!
En annars lugn fredag där jag sitter i min pyjamas fortfarande och bara njuter av att höra flickorna busa i bakgrunden..Nellie är en sådan underbart dukitg storasyster som pysslar om sin syster..jag ska skatta mig lycklig att jag fått 2 så vackra och friska barn. Jag ska försöka masa mig till duschen, men orkar inte riktigt känner jag. Jag fastnar liksom och kommer inte igång idag...Har inte ätit godis sedan i måndags, känner mig väldigt duktig faktiskt, fast det svider i min själ...fast jag är så sugen så jag kunnat döda för en påse...så ska jag inte, jag vill inte, jag får inte äta mer sådant skit nu...måste skärpa mig!
Mamma och pappa skulle till IKEA idag och lovade att titta på lite saker till oss, så vi själva slipper asa dit nu mitt i allt ståhej här hemma...tur man har snälla föräldrar som hjälper en, TACK!
Nej minsann en dusch och en middag i magen så blir jag nog lite piggare denna fredag...dags att rycka upp sig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar