söndag 24 januari 2010

Mys med underbara döttrar !

Varit ute och gått en lång runda idag med Lis och Agneta, mina fina jobbarkompisar...underbart väder, alldeles klarblå himmel, men kallt som f*n på låren. Det var ändå bara - 4 grader ute men kändes som - 26 fy katten nu får det vara slut på vintern.....Men i detta underbara sällskap som vi 3 musketörer är tillsammans gör det ingenting att kylan biter sig in på bara skinnet, vi glömmer det i allt skratt, stim och stoj...allt vi måste berätta för varandra, som vanligt pladdrar vi bara i varandras munnar...Precis som jag och Caroline vi ringer varje dag till varandra och pratar oftast länge, väldigt länge.....Caroline sa häromdagen "Helle hur kan du och jag alltid ha så mycket att prata om när vi pratar varje dag" ja det är konstigt, men så är det framför allt med sin fina bästis för där öppnar man ju säg om ALLT och då kan det både ta lång tid och givetvis har man något nytt dagen efter att berätta....En väldigt dryg och tråkig söndag annars, har inte hänt mycket av intresse...Inte upplagd för något alls...saknaden efter Stig har varit fruktansvärd denna vecka han varit iväg, (hatar hans jobb, hatar Holland, hatar hans lastbil, men älskar hans lön när den kommer) men nu är det snart tisdag och han kommer hem 1 vecka igen till oss, skönt ska det bli! Ian ska få skjuts hem snart och sen laddar jag och Nellie för den nya Wallander rullen. Skalade morötter, skivad gurka i fina stänger och lite dippa till det så är det mys på allra högsta nivå till denna gast kramande kriminalare som både jag och Nellie älskar! Filmade lilla Nova när Caroline dansar tvist i sitt knä med henne förra fredagen vi hade mys hemma hos henne...Älskade barn så söt du är.....Ska ställa mig i duschen och ta på mig pyjamas för att sen krypa upp i soffan och njuta av denna söndagskväll tillsammans med mina underbara döttrar innan det är dags att somna och ladda för en ny vecka med skola och alla andra bestyr.

CAROLINE TVISTAR LOSS ORDENTLIGT MED NOVA !!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar